جزئیاتی تازه درباره ترور اسماعیل هنیه

اسپوتنیک درباره ترور اسماعیل هنیه در تهران مدعی شد: با توجه به اعلام هشدار مراکز امنیتی ایران به تحت تعقیب و تهدید بودن هنیه توسط اسرائیل، هنیه بلافاصله پس از ورود به تهران، تحت شدیدترین اسکورت حفاظتی قرار گرفته و در یک پروتکل امنیتی استثنایی علاوه بر یگان ویژه پلیس حفاظت شخصیت‌ها، نیروهای سپاه حفاظت انصار المهدی (حفاظت ریاست جمهوری) و اطلاعات سپاه نیز در اسکورت وی حضور داشته‌اند‌ و او اسکورتی بزرگتر از اسکورت مقامات دیگر داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الیا مانیر، روزنامه نگار لبنانی، اسرائیل از طریق پیامی در واتس اپ، نرم افزارهای جاسوسی را روی تلفن هنیه نصب کرده است. این نرم افزار جاسوسی امکان شناسایی محل دقیق خانه ای را که رهبر حماس در آن قرار داشت و حمله موشکی به آن را از طریق یک پهپاد انجام داد

همچنین النشر به نقل از نیویورک تایمز ادعا کرده است: ترور هنیه از طریق هدایت از راه دور و انفجار یک بسته انفجاری که قبلا کار گذاشته شده بود، رخ داد.

این رسانه به نقل از منابع خود مدعی شد، بسته ای انفجاری از حدود دو ماه قبل در محل اقامت اسماعیل هنیه کاز گذاشته شده بود و در زمان حادثه از طریق کنترل از راه دور و پس از اطمینان از حضور اسماعیل هنیه در محل منجر شد.

یادآور می شود هنوز گزارش رسمی از چگونگی ترور شهید اسماعیل هنیه منتشر نشده است و این گزارش ها فعلا بیش از گمانه زنی نیست.

خلاصه گزارش نیویورک تایمز را بخوانید: 

  • به گفته هفت مقام خاورمیانه از جمله دو ایرانی و یک مقام آمریکایی، اسماعیل هنیه، یکی از رهبران ارشد حماس با یک بمب مخفی در اقامتگاه تهران ترور شد.
  • بمبی که اسماعیل هنیه را در اقامتگاهش در تهران به قتل رساند، نزدیک به دو ماه قبل مخفی شده بود.
  • بمبی که اسماعیل هنیه را به قتل رساند، به محض تایید حضور وی در اتاقش از راه دور منفجر شد.
  • هنیه در سفرهای خود به تهران چندین بار در این مهمانخانه اقامت داشت.
  • ارزیابی آمریکا به این نتیجه رسید که اسرائیل مسئول ترور هنیه است.
  • اسرائیل تصمیم گرفت ترور هنیه را در خارج از قطر که دولت آن برای آزادی گروگان‌ها میانجیگری می‌کرد، انجام دهد.
  • اسماعیل هنیه بلافاصله پس از انفجار بمب جان خود را از دست داد و تیم پزشکی مجتمع پذیرایی که به اتاقش شتافته بودند نتوانستند او و محافظش را نجات دهند.
  • اتاق زیاد نخاله، رهبر جهاد اسلامی در همان نزدیکی بود اما آسیب چندانی ندید که نشان دهنده برنامه‌ریزی دقیق برای هدف قرار دادن هنیه بود.

نتهای پیام/