حضور ۷۰ مداح در شبکه آموزش

مداحی و خاطره گویی ۷۰ مداح در برنامه «رسم اهل ادب» از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، بیش از ۷۰ مداح برای نخستین بار در یک برنامه تلویزیونی گرد هم آمده‌اند تا با نمایشی از رسم «دورخوانی» و «بزمی‌خوانی» لحظاتی را برای بینندگان خلق کنند.

برنامه «رسم اهل ادب» برنامه‌ای است که با گردهم آوردن مداحان پیشکسوت حال و هوایی محرمی و ایرانی اسلامی را به خانه‌ها می‌آورد.

در این برنامه در کنار مراسم اصیل‌خوانی بیش از ۱۳۰ قطعه سخنرانی و مداحی از دهه ۴۰ تا ۷۰ برای نخستین‌بار پخش می‌شود. حضور بیش از ۷۰ مداح پیشکسوت و جوان اصیل‌‌خوان در بخش خاطره‌گویی و مرور آداب عزاداری از بخش‌های دیگر این برنامه است.

تعدادی از مداحان و پیر غلامان در فاصله تولید تا پخش این اثر، دار فانی را ترک کرده‌اند که همین یکی دیگر از جنبه‌های خاطره‌انگیز و تاثیرگذار این برنامه برای زنده نگه داشتن نام و یاد آنان است.

یکی از بخش‌های تخصصی و آموزشی این برنامه هم، بررسی کلمه‌ها و اشعار عربی و پارسی و متن‌یابی نوحه‌ها، احادیث و شعرهای پارسی و عربی مشهور توسط اساتیید و ترجمه و توضیح آن‌هاست.

ضبط برنامه در نخستین سال فراگیری بیماری کرونا صورت گرفته است و در ۱۲ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای از ۱۲ شهریور تا آخر ماه صفر از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/