خانلو: در لایحه بودجه ۱۴۰۴ هیچ تغییری در هدفمندی یارانه‌ها نداشته‌ایم

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۴ هیچ تغییری در هدفمندی یارانه‌ها نداشته‌ایم و افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی حقوق مشمولان قانون جوانی جمعیت را داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی الگونیوز؛ مژگان خانلو سخنگوی سازمان برنامه وبودجه در برنامه رادیویی رادیوایران با بیان اینکه لایحه بودجه سال 1404  در موعد مقرر تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، گفت:  این بودجه شامل دخل و خرج دولت در سال آینده است و رویکرد اصلی آن حمایت از معیشت مردم و حرکت به سمت ثبات اقتصادی است.

وی ادامه داد:  آنچه که در تنظیم بودجه ملاک بوده است حمایت از معیشت و محرومین بوده است. ضریب بیست درصد رشد حقوق در آن لحاظ شده البته عدد 20درصد رشد خالص نیست چرا که این رشد در قالب  قانون جوانی جمعیت اجرا می شود  و بستگی به تعداد اولاد دارد به طوری که قانون تکلیف کرده است که پرداختی های بیشتری به  مشمولان قانون جوانی جمعیت داشته باشیم ،بنابراین  بیست درصد تا چهل و پنج درصد افزایش حقوق متناسب با افراد مشمول قانون جوانی جمعیت خواهیم داشت.

خانلو اظهار کرد:  امسال همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مابه التفاوت ها از این ماه پرداخت خواهد شد و  30 درصد این موضوع سال بعد اجرا خواهد شد  همچنین  استمرار یارانه های نقدی بدون هیچ تغییری خواهد بود و مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود  و رشد های سنواتی خود اعمال خواهد شد.

او بیان کرد:  همچنین در لایحه بودجه امسال  بحث منابع هدفمندی به بودجه عمومی منتقل شده است. برای تامین کالا های اساسی و در مورد دارو و تجهیزات پزشکی پیش بینی های ارزی آن انجام شده یعنی دوازده میلیارد دلار کامل اختصاص پیدا خواهد کرد .

خانلو توضیح داد: در مورد نرخ ارز ترجیحی دولت سیاست تداوم آن  را در دستور کارخود قرار داده است  که هیچ گونه خللی در واردات این بخش از کالاهای اساسی پیش نیاید و در مورد تولید هم اگر کار خاصی صورت گیرد خود زمینه ساز اشتغال است در همین راستا پیش بینی های مناسب و ظرفیت های قانونی آن انجام شده است.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد:  بودجه ان‌شاءالله در جهت ثبات اقتصادی حرکت می کند. امسال بودجه با مقادیری کسری هم بسته شده بود و به مرحله اجرا درآمد و بخشی از آن مرتفع شد و بخشی از آن هم تا پایان سال تامین خواهد شد.

خانلو یاد آور شد:  بودجه تنظیم شده هم ارقام آن واقعی است و کم برآوردی در هزینه ها انجام نشده و میزان کسری کمتر خواهد شد. در اجرا و تحقق برنامه هفتم این بودجه بسته شده است و امیدواریم  تمام پیش بینی ها در سازمان برنامه و بودجه محقق شود.

 

انتهای پیام/