خانه سینما صدور احکام اخیر قوه قضائیه علیه سینماگران را «توهین‌آمیز و تحقیرآمیز» خواند

این بیانیه به دنبال اعلام محکومیت کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «برادران لیلا» به شش ماه حبس صادر شده و در آن آمده است: «ظاهراً مسابقه صدور احکام توهین‌آمیز که همزمان وهن خود قوه قضاییه است، وارد مرحله جدیدتری شده است».

به گزارش گروه فرهنگ و هنر  الگونیوز به نقل از روابط عمومی خانه سینما، هیئت مدیره این تشکل صنفی در ادامه نوشته است که نمی‌داند «پشت صحنه» این حکم‌ها چیست، اما «این که در خصوص همکارانمان چنین احکامی صادر می‌شود برایمان مهم است».

در ادامه بیانیه جامعه اصناف سینمای ایران، خطاب به مسئولان قوه قضائیه آمده است: «اگر گمان می‌کنید با صدور چنین احکام تحقیرآمیزی به حل مشکلات، نزدیک شدن دل‌ها، ایجاد نشاط و امید و تقویت امنیت ملی کمک می‌کنید، این گوی و این میدان. تا بحال موفق نبودید و از این پس هم همینطور خواهد بود».

در حکم‌هایی که برای سعید روستایی کارگردان «برادران لیلا» و جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده این فیلم صادر شده، آنها علاوه بر مجازات حبس، به خودداری از ارتباط و معاشرت، و گذراندن دوره فیلمسازی در دانشکده صدا و سیمای قم نیز محکوم شده‌اند.

دادگاه کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم را به دلیل شرکت دادن نسخه «بدون مجوز» آن در جشنواره فیلم کن سال گذشته محکوم کرده است.

اواخر خرداد سال گذشته سازمان سینمایی حکم به توقیف فیلم «برادران لیلا» داد و دلیل آن را «تخلفات و سرپیچی تهیه‌کننده و کارگردان این اثر از مقررات» عنوان کرد.

انتهای پبام/