خزاعی: 200 سینما در دولت سیزدهم مورد بهره برداری قرار گرفت

رییس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه تا قبل از دولت سیزدهم ۵۷۰ سینما در کشور فعال بود، گفت: طی ۲ سال گذشته ۲۰۰ سینما در کشور افتتاح شده و ۵۴ سینما نیز تا پایان جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ محمد خزاعی روز سه شنبه در سفر یک روزه خود به استان قزوین، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: متاسفانه مساله سینما و ساخت آن طی سال های گذشته از اهمیت چندانی برای مدیران شهری ما برخوردار نبوده و این در حالی است که براساس برنامه ریزی های به عمل آمده، تعداد سینماهای کشور تا پایان فعالیت دولت سیزدهم بایستی به عدد یک هزار سالن برسد.

به گفته وی، تمامی شهرستان های کشور با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر باید داری سینما باشند و ساخت آن نیز جزو مصوبات سفرهانی استانی رییس جمهور خواهد بود.

خزایی با اشاره به اینکه سینمای ایران از پاکترین و سالمترین سینماهای جهان شناخته شده، تاکید کرد: در بخش سینما رتبه ۱۲ جهان را داریم اما در دنیای اسلامی، ایران دارای جایگاه نخست در این حوزه است.

وی با اشاره به ۷۰ سفر شهرستانی خود، تاکید کرد: بنای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها تمرکز به تهران معطوف نشده بلکه توزیع امکانات بایستی در سطح کشور، با الویت نیازهای استانی باید صورت بگیرد.

رییس سازمان سینمایی کشور از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به عنوان یکی از چهره های ملی شناخته شده یاد کرد و گفت: خوشبختانه طی ماه های گذشته نیز با انتخاب یکی از مدیران کل کارآمد و توانمند برای استان قزوین بدون شک در آینده نه چندان دور نیز شاهد تحولات اساسی در حوزه فرهنگ و ارشاد این استان نیز خواهیم بود.

رییس سازمان سینمایی کشور روز سه شنبه در سفر یک روزه خود در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این شهر، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار کرد.

دیدار با سینماگران قزوین، دیدار با استاندار، بازدید از دفتر جلوه های بصری در پارک علم و فناوری، دیدار با فرماندار البرز و شهردار محمدیه از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان قزوین است.

انتهای پیام/