خطری در کمین همه

6 درصد از عوامل تصادفات به تغییر مسیرهای ناگهانی باز می گردد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز،رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن اعلام کرد:
جایگاه سوم علل تصادفات به تغییر مسیر ناگهانی با عدد 6 درصد اختصاص پیدا می کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ جوانبخت صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص جایگاه سوم علل تصادفات توضیح داد.
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : وقتی نمودار علت های تامه تصادفات را نگاه می کینم می بینیم که جایگاه سوم علل تصادفات به تغییر مسیر ناگهانی با عدد 6 درصد اختصاص پیدا می کند.
وی بیان داشت : این 6 درصد از درصد های خیلی مهم و حائز اهیمت است و واقعیت این است که اگر هر راننده ای بدون رعایت نکات ایمنی قصد تغییر مسیر دارد و اگر به یکباره این کار را انجام دهد خروجی آن به یک تصادف فوتی منجر می شود.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : یک بخشی از تغییر مسیرهای ناگهانی به بحث موتورسواران بازمی گردد و راکبین موتورسیکلت اصلا در حین گردش های خود از راهنما استفاده نمی کنند و تردد آنها در معابر بزرگراهی با سرعت های بالا انجام می شود
سرهنگ جوانبخت افزود : ویژگی موتور این است که شتاب بالایی دارد و قدرت حرکت بالایی را دارد و تغییر مسیرهای موتورسواران خیلی خطرناک تر از خودروها می باشد و به راحتی تعادل آنها بر هم می خورد و منجر به تصادفات فوتی می شود.
وی گفت : خیلی وقت ها تغییر مسیر موتورسیکلت ها باعث حوادث می شود و راکب برخی اوقات تنها هم نیست و ترک نشین هم دارد و برای او هم در این حوادث اتفاقات ناگوار می شود.
سرهنگ جوانبخت بیان داشت : متاسفانه در این حوادث خود راکب و ترک نشین قربانی تصمیم اشتباه می شوند و قربانی تغییر مسیر ناگهانی می گردند.
وی افزود : در تغییر مسیر ناگهانی خودرو کمترین آسیب را از نوع خسارتی می بیند ولی این موتورسیکلت است که دچار حوادث ناگوار جرحی و یا فوتی می شود و در واقع تغییر مسیرهای ناگهانی خطری برای همه محسوب می شود.

انتهای پیام/