تهیه کننده برنامه سلام تهران:

در برنامه سلام تهران به دنبال امیدواری و لبخند بودیم/با حمایت مدیران منوچهر تهرانچی دیدنی شد/سعی کردیم یک مجله متنوع صبحگاهی باشیم

فصل دیگری از برنامه سلام تهران به پایان رسید و مجتبی احمدی تهیه کننده و کارگردان این برنامه صبحگاهی شبکه تهران در خصوص مسیر تولید و روند شکل ‌گیری بخش‌های مختلف این برنامه از بخش نمایش تا استودیو و اجرا و البته گزارش‌های صبحگاهی تولید شده از مشاغل و رخدادهای صبحگاهی پایتخت توضیح می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر الگونیوز فصل دیگری از مجموعه سلام تهران اواخر تابستان به پایان رسید.

مجتبی احمدی تهیه کننده و کارگردان این برنامه صبحگاهی تلویزیونی در خصوص روند تهیه و تولید ین مجله صبحگاهی می‌گوید:ساخت یک برنامه تلویزیونی با مخاطب خاص صبحگاهی طبیعتاً به یک استراتژی ویژه احتیاج دارد که این اتفاق را سعی کردیم در یک پیش تولید غنی در کنار مدیر گروه اجتماعی شبکه تهران دکتر حامد توکل و البته اتاق فکر برنامه رقم بزنیم.

احمدی ادامه می‌دهد:

در طول سالها  برنامه‌سازی برای رسانه ملی به این نتیجه رسیدم که در همه حال می‌توان حرف‌هایی را که به شکل مستقیم نمی‌توان به زبان آورد به شیوه نمایش  آن را طراحی و ارائه کرد. نمایش این قدرت و جسارت را به تولید کننده تلویزیونی می‌دهد که حرف‌هایش را در قالبی متفاوت به زبان بیاورد اما این آزمون و خطا نیازمند تجربه کار نمایشی آن هم در یک برنامه تلویزیونی زنده دارد. در این مسیر مدیر محترم شبکه و البته مدیر گروه اجتماعی به شدت همراه من بودند و این دلگرمی باعث شد که بتوانم با خلق کاراکتر جذاب منوچهر تهرانچی به عنوان عروسک بخش نمایشی جریان نمایش را در دل این برنامه صبحگاهی راه بیندازم.

پس از مدت‌ها فکر و ایده پردازی و نظرسنجی به تیپ کاراکتر منوچهر تهرانچی رسیدیم و البته برای رسیدن به صدا و سبک حضور او در نمایش‌های برنامه نیز مدت‌ها همراه با دوستان اتاق سردبیری ،فکر و تدبیر به خرج دادیم که این اتفاق وصله ناهمگونی برای کل برنامه نباشد.

تهیه کننده برنامه تهران ۲۰ که تهیه کنندگی و کارگردانی برنامه سلام تهران را نیز بر عهده داشت می‌گوید:

با پیمان قریب پناه برای صدای منوچهر تهرانچی چندین جلسه برگزار کردیم و در نهایت با هنرمندی و تلاش این گوینده با سابقه حوزه نمایش و رادیو به یکباره صدای مد نظرم شکل گرفت.

هومن ستوده با سالها سابقه اجرا و صاحبه عظیمی بازیگر و گوینده رادیو و تلویزیون در بخش نمایش بازیگران اصلی بودند و علی افشاری چرخاننده عروسک منوچهر تهرانچی بود .

از آنجایی که این دوستان سال‌هاست در نمایش‌های مختلف رادیویی و برنامه‌های مختلف تلویزیونی سابقه اجرا دارند و هر کدام برای خود برندی در رسانه هستند  تلاش کردم با سناریوی متفاوت فضای جدیدی را برای نمایش در برنامه سلام تهران ایجاد کنم تا همکاران آرتیست من در این برنامه هم به نوعی وجوه دیگری از هنر خود را به تصویر بکشند.

تقریباً در هر قسمت از برنامه در سه پارت جدی با سناریویی از پیش تعیین شده و تمرین شده توسط بازیگران و گروه نگارش هر روز روی آنتن شبکه تهران بودیم و تلاش داشتیم که بر اساس قصه‌ای جمع و جور پیام مد نظرمان را با زبان طنازانه گروه نمایش به مخاطب ارائه دهیم.

این تهیه کننده و نویسنده معتقد است: در بحث اجرای یک برنامه تلویزیونی همه چیز به یک انتخاب عالی برمی‌گردد بی شک موفقیت یک برنامه تلویزیونی به گروه اجرایی برنامه جلوی دوربین برمی‌گردد در واقع آنها هستند که باید تلاش همه تیم را به خوبی منعکس کنند و البته مورد توجه و نظر مخاطب هم واقع شوند. در سال‌های اخیر شاهد مجریان و البته اجراهای شبیه به هم در تلویزیون بوده‌ایم و این مسئله تا حدودی برای مخاطب هم گاهی آزاردهنده بوده است.

احمدی ادامه می‌دهد: محمد رضا سلمانی و فریبا باقری اجرای برنامه سلام تهران را بر عهده داشتند که به جرات می‌توانم بگویم تمام تلاشمان را برای رسیدن به یک لحن قابل قبول و نزدیک به سلیقه مخاطب در برنامه سلام تهران به کار بستیم تا برنامه‌ای متفاوت در ارتباط گیری با مخاطب شکل دهیم و تا حدود زیادی از تکرار مرسوم فاصله بگیریم.

این تهیه کننده تلویزیون معتقد است: از آنجایی که اکثر برنامه‌های صبحگاهی بر اساس زمان برنامه و بر اساس نوع مخاطب و البته بر قاعده ماموریتی که بر عهده یک برنامه صبحگاهی گذاشته‌اند یک تعریف ویژه و مشخص دارد و در شبکه‌های مختلف نیز به همین منوال پیش می‌رود و البته خود من نیز در تجربه‌های قبلی برنامه‌های صبحگاهی‌ام به سراغ همان فرمول همیشگی رفته‌ام تلاش کردیم با خطی مشی متفاوتی این بار حداقل در فضای اجرا برنامه را مدیریت کنیم. شاید مخاطب تا امروز محمد رضا سلمانی را در این قالب ندیده باشد اما او در برنامه سلام تهران به یکباره وجه دیگری از توانمندی خود را در اجرای یک برنامه فان رو کرد. فریبا باقری که پیش از این سابقه اجرای برنامه سلام تهران را در فصول قبل تجربه کرده بود حالا در فصل جدید قرار بود به اجرایی نزدیک به زندگی برسد و همین مسئله به من این فرصت را داد تا بتوانم نمایش را به استودیو و میان مجریان هم بیاورم و تجربه کنم که اتفاقاً رنگ و لعاب متفاوتی به برنامه داد چرا که با سناریو پیش می‌رفتیم و دوستان هم از این موقعیت جدید استقبال کردند و به نظرم مخاطب هم این مدل از شکست قاعده مرسوم برای اجرای صبحگاهی را پذیرفت.

مجتبی احمدی در خصوص بخش ورزشی برنامه سلام تهران می‌گوید:

تجربه ثابت کرده است که مخاطب اخبار و حواشی ورزشی و به خصوص فوتبال را می‌پسندد و چه جالب که ما بتوانیم با نگاهی تخصصی در این بخش، بسته صبحگاهی خبری و البته همراه با یک گفتگوی تخصصی با چهره‌های ورزشی را در کنداکتور برنامه جانمایی کنیم. عمید صادقی پور گزارشگر و کارشناس شبکه ورزش که سال‌ها فعالیت در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و البته رسانه‌های مختلف خبری را بر عهده داشت چند هفته‌ای در سلام تهران با ما همراه بود و با شناختی که به لحاظ سبک و شیوه اجرای او داشتم ریتم و تمپوی خاصی را به برنامه صبحگاهی ما بخشید.

تجربه همکاری با آرش اسدی به عنوان یک کارشناس و تحلیلگر ورزشی برای من اتفاق ویژه‌ای بود چرا که به شکل مستمر در طول روز برای بخش‌های مختلف خبری و گفتگوی برنامه در کنکاش جستجوی مشترک بودیم.

آرش اسدی هم مانند دیگر اعضای برنامه در بخش نمایش و اجرا باکس ورزشی سلام تهران را به یکی از  پر سر و صداترین بخش‌های برنامه به خصوص در شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرد.

در بخش فرهنگی نیز همکاران متفاوتی با ما همراه شدند جا دارد از فربد شکرایی که به عنوان کارشناس بخش فرهنگی یکی از وزنه‌های سلام تهران بودند تشکر کنم همکار خبری محترمم سرکار خانوم عطیه موذن در بخش اخبار فرهنگی حضور داشتند و البته پدرام ابدان نیز با سال‌ها سابقه فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر بخش فرهنگی برنامه سلام تهران را نیز به یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌های برنامه تبدیل کردند طوری که چهارشنبه‌های فرهنگ و هنر تا دقایق پایانی هفته در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد.

تهیه کننده برنامه شکلات تلخ  شبکه تهران می گوید :

اصولاً هر برنامه تلویزیونی برای اقبال نیازمند یک گروه تولید، اتاق فکر و نگارش و البته اتاق سردبیری ویژه دارد بررسی موضوعات برنامه و تحقیقات و بررسی در خصوص موضوع روز اتفاقی بود که در گروه اجتماعی شکل می‌گرفت همراه با دکتر توکل سرفصل‌های  اجرایی به خود می‌گرفت و در نهایت در اتاق نگارش و تولید دیگر مراحل برنامه انجام می‌شد. تولید آیتم‌های گزارشی برنامه از مشاغل صبحگاهی و رخدادهای پایتخت یکی از بخش‌های پرمخاطب بود که به سرپرستی آقای مجیدی در برنامه سلام تهران توانست مخاطبان خود را پیدا کند. در این مسیر جا دارد که از حسام طالبی، محمد علم بیگی ، فاطمه بوریایی  و مصطفی خانی یار و یاور چندین ساله‌ام در برنامه سازی تشکر ویژه داشته باشم و البته از همراهی گروه تدوین به خصوص زهرا فاتحی که در چند برنامه پایانی به ما ملحق شد و کار تدوین بخش‌های مختلف را بر عهده گرفت تقدیر کنم. آرش زارعی و عبدالله مطیع دو بازوی هنری من در بخش گرافیک و شبکه‌های اجتماعی بودند که البته با توجه به تنوع آیتم‌های برنامه کار راحتی پیش رویشان نبود. مجید مهدی دوست و همکار چندین ساله من در گروه اجتماعی شبکه به عنوان مشاور  به همراه خانم حدادیان و خانم اثنی عشری دیگر همراهان ما در تهیه و تولید برنامه سلام تهران بودند که تحت نظارت مدیریت گروه امور اداری و محتوایی برنامه را برعهده داشتند.

تهیه کننده برنامه سلام تهران معتقد است:

برای شکل‌گیری یک برنامه موفق به پارامترهای متفاوتی در کار نیازمندیم امروز برنامه سازی نیازمند هزینه است و البته جدا از توانمندی یک پروژه در هیه و تولید آنچه مورد نیاز است مدیریت و نیروی انسانی کار بلد نیز می‌تواند نقشی اساسی داشته باشد. یکی از دلایل اقبال برنامه تلویزیونی در همه جای دنیا تیم هنری و البته تیم فنی حاضر کنار پروژه است جا دارد از همکاران محترم پخش شبکه تهران و عوامل تولید و فنی شبکه که روزانه با سختی‌های این فصل از سلام تهران که در چند لوکیشن متفاوت تولید و روی آنتن می‌رفت با من همراه بودند تقدیر و تشکر ویژه دارم اجرای نمایش در خونه قدیمی و اجرای برنامه در استودیو و ایجاد این تمرکز در اتاق فرمان تپه صبا نیازمند همراهی همکاران محترم من در پخش و تولید شبکه تهران بود که انصافاً در این مسیر همراهی آنها قابل ستایش است.

احمدی در پایان گفت شبکه تهران و گروه اجتماعی برای فصل جدید برنامه همراه با هومن ستوده تدارک ویژه‌ای دارند که از روز یکشنبه اول مهر ماه شاهد فصل جدیدی از برنامه با نگاهی متفاوت در ساختار و اجرا خواهیم بود که بی شک می‌تواند روندی نو در جذب مخاطب برای شبکه تهران و برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی باشد. برای همکاران عزیزم و گروه اجتماعی شبکه تهران تدارک ویژه‌ای که برای مخاطبان محترم پایتخت نشین دارند آرزوی موفقیت می‌کنم و تردیدی ندارم که با یک پیش تولید قوی و اتاق فکر کاربلدی که امروز گروه اجتماعی برای فصل جدید برنامه در نظر گرفته است هومن ستوده عزیز می‌تواند اتفاقی به مراتب جذاب‌تر از فصل گذشته را روی آنتن شبکه تهران ببرد.