در روز اول ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری چه گذشت؟

در روز اول ثبت نام داوطلباصبح امروز با دستور وزیر کشور فرآیند انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و برخی از افراد برای ثبت نام به ستاد انتخابات آمدند که برخی از آنها واجد شرایط بودند.

به گزارش الگونیوز در روز اول ثبت نام داوطلبان صبح امروز با دستور وزیر کشور فرآیند انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و برخی از افراد برای ثبت نام به ستاد انتخابات آمدند که برخی از آنها واجد شرایط بودند.
محسن صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس به عنوان اولین فرد واجد شرایط ثبت نام در انتخابات وارد ستاد انتخابات کشور شد.
مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری دومین فرد واجد شرایطی بود که برای ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد. وی با بیان اینکه برنامه من رفع تمامی تحریم‌ها و برقراری ارتباط با همه دنیا بجز رژیم صهیونیستی بر مبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت و همچنین ثبات و تقویت پول ملی با استقلال بانک مرکزی است وارد عرصه انتخابات شد.

در ادامه عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ستاد انتخابات حضور یافت.
قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب کشور نیز با مراجعه به ستاد انتخابات کشور، برای نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در سال ۹۶ نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شده بود اما پس از گذشت چند روز در نامه‌ای خطاب به ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان از کاندیداتوری انصراف داد.
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با مراجعه به ستاد انتخابات کشور، برای نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
جلیلی با شعار «حیات طیبه» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ نامزد بود و با کسب بیش از چهار میلیون رای سوم شد. او در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نیز با شعار «جهاد بزرگ برای جهش ایران» نامزد شد اما پیش از برگزاری انتخابات به نفع سید ابراهیم رئیسی انصراف داد.