در مراسم اهدای جوایز تندیس حافظ چه می گذرد + تصاویر

مراسم اهدای جوایز بیست و دومین مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) در حال برگزاری است.

به گزارش کروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ مراسم اهدای جوایز بیست و دومین مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) در حال برگزاری است.

محمدرضا علیمردانی، اجرای این دوره از اهدای جوایز تندیس حافظ را بر عهده دارد.

رضا یزدانی برای اجرای قطعه موسیقی بر روی صحنه حاضر شد.

رضا یزدانی پیش از اجرای قطعه موسیقی گفت: علی معلم روزی وصیتی کرد و گفت می‌خواهم هر سال یکی از اشعار حافظ را در این مراسم بخوانی و من هم انجام وظیفه می‌کنم.

برای اهدای جایزه استاد بهزاد فراهانی، خانم آذر معماریان و همچنین هنرمند عرصه تئاتر، محمد رحمانیان و نیز خانم شقایق فراهانی بر روی صحنه حاضر شدند.

محمد رحمانیان گفت: حالا که نام بهزاد فراهانی در میان است باید درباره شصت سال فعالیت او حرف بزنم. او به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان اگر در این عرصه نبود بسیاری از آثار درخشان شکل نمی‌گرفت. او گروه بیسیم نجف آباد را تشکیل داد و بازیگران بزرگی چون پرویز پرستویی را وارد این هنر کرد.

وی ادامه داد: نمی‌شود از تئاتر ایران حرف زدن و نامی از افرادی چون فراهانی به میان نیاورد. بیش از سی سال است که با یکدیگر کار می‌کنیم و من به جای تمام شاگردان بهزاد فراهانی اینجا هستم.

جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا شد.

آذر معماریان نیز در ادامه گفت: سالن مراسم امشب ستاره باران است. تا زمانی که نفس می‌کشم، سرباز علی معلم خواهم ماند و به شما خدمت خواهم کرد.

امید معلم، دبیر بیست و دومین دوره مراسم تندیس حافظ روی صحنه حاضر شد و گفت: من تصور می‌کنم بیش از هر زمانی نیاز داریم در کنار یکدیگر باشیم. شاید صاحبان قدرت این نیاز را احساس نکنند که مهمترین رکن یک جامعه فرهنگ است و بدون آن زنده نخواهیم بود. اهالی هنر از کلیت یک جامعه پاسداشت و نگهداری می‌کنند. هر آن چیزی که در مراسم حافظ می‌بینید حاصل داوری حرفه‌ای است. هیچگاه با مجموعه‌های تلویزیونی با سیاست برخورد نکردیم و اگر مجموعه‌ای در لیست نیست یعنی کاستی‌هایی وجود داشته است. نگاه ما به هنر و سینما اهمیت زیادی دارد، خصوصا از جانب صاحبان قدرت.

نمی‌توان ایران را بدون مردم و هنرمندان تصور کرد. اینجا سرزمین ما است و دارای بزرگان زیادی از حافظ تا مولانا است. در این سرزمین نباید با آدم‌ها برخورد چکشی صورت گیرد. از نگاه ما داوران، آنچه که نقطه قوت هر مجموعه‌ای است، اولویت است. اگر برخی در بین نامزدها نیستند، باید به خود رجوع کرد. شاید در مجموعه‌هایی اشکالات زیادی وجود داشته باشد. ما به جز همدیگر چیزی نداریم و نیاز داریم در کنار هم متحد باشیم. در غیر اینصورت به هیچ نقطه روشنی نخواهیم رسید. هر کس به مردم خدمت می‌کند توفیق الهی نصیب او شده و باید بداند در سرزمین بزرگی خدمت می‌کند. از خداوند می‌خواهم حال ایران ما روز به روز بهتر شود و کینه ورزی از میان برود. در سالی که گذشت هنرمندان بزرگی را از دست دادیم.

افسانه چهره آزاد و مریم کاویانی برای اهدای تندیس بهترین مستند و فیلم کوتاه روی صحنه حاضر شدند.

جایزه بخش بهترین مستند به سیاوش صفاریان پور برای کارگردانی اثر «کاپیتان من» رسید.

صفاریان‌پور جایزه خود را به همسرش و اسماعیل میرفخرایی تقدیم کرد و در صحبت کوتاهی گفت: از بهرام رادان تشکر می‌کنم که به سینمای مستند ورود کرد.

جایزه بهترین فیلم کوتاه نیز به صمد علیزاده برای کارگردانی «۱۳ سالگی» رسید.

«علی زند وکیلی» برای اجرای قطعه موسیقی روی صحنه حاضر شد و گفت: خوشحالم که برای اولین بار این را افتخار دارم تا در جشن دنیای تصویر علی معلم حاضر باشم.

انتهای پیام/