دست خالی بنیاد شهید در ساخت آثار نمایشی

جایگزینی محمدحسین لطیفی به جای شهریار بحرانی تا ورود به پروژه حاضر و آماده "اتاقک گلی" را در زبر بخوانید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ شهریار بحرانی کارگردان فیلم در حال ساخت «نامیرا» پس از گذشت حدود شصت جلسه از ضبط این اثر به دلیلی که توسط سرمایه‌گذاران و تهیه‌کننده، عدم رضایت از کیفیت و بازی‌ها اعلام شد، از پروژه کنار گذاشته و محمد حسین لطیفی مسئولیت کارگردانی پروژه را برعهده گرفت.

این‌که با عبور از دو سوم فیلمبرداری یک اثر، تصمیم به تغییر کارگردان و تعطیلی پروژه‌ گرفته شود، بی‌توجه به هزینه‌‌‌ی مضاعفی که این اتفاق برای پروژه می‌سازد و تمامی خسارات معنوی پای کارگردان نوشته شود، موضوعاتی است که باید بررسی شود تا از احتمال تکرار همچین وقایعی جلوگیری شود، مثل عدم ورود دو ارگان شهرداری تهران (موسسه تصویر شهر) و بنیاد شهید به‌عنوان سرمایه‌گذار به عرصه‌ای که تخصص و ساز و کار لازم آن را ندارند.

قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای انتصاب وعده ساخت سی پروژه سینمایی درسی استان کشور را داد.

سازمان تولید و ساز و کار تخصصی، با چه نگاه و رویکردی و با دسترسی به کدامین گروه‌های تولید از پس این وعده و قرار برخواهند آمد؟ آیا در کشور سازمان‌ها و نهادهای تخصصی وجود ندارند که ضرورت‌سنجی شده است که بنیاد شهید در این عرصه و با این حجم عرض‌اندام کند؟

در بهار سال جاری جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلم‌نامه ایثار متولد شد. جشنواره‌ای که دبیری آن را فرهاد مختاری مدیرکل امور هنری وقت بنیاد به عهده داشت و همراه با تفاهم‌هایی برای انتقال مفهوم ایثار و شهادت بین شش کشور منطقه از نخستین دوره خود واژه بین‌المللی را به دوش می‌کشید. ای‌کاش به تضرع مدیران این بنیاد محترم دیگر وعده‌ی ساخت و حمایت برای تولید آثار سینمایی را برای برگزیدگان خود اعلام نمی‌کردند و به حضور و آشنایی و ارتباط با تنی چند از فعالین هنر و نمایش بسنده می‌کردند.

پارسال در اختتامیه جشنواره چهل و یکم، تصویر معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد دیده می‌شد که به هنگام دریافت جایزه ویژه هیات داوران و بهترین فیلم بخش مقاومت توسط فیلم «اتاقک گلی» دست‌اندرکاران آن‌ را به شدت تشویق می‌کرد، حمایت بنیاد از فیلمی آماده و حاضر شده که نزدیک ایام برگزاری جشنواره قطعی شد و شاید راهی بود برای پاسخ به عدم فعالیت‌ چشم‌گیر و اثرگذار فرهنگی و هنری این نهاد.

به‌جز این مورد در خصوص پروژه‌ای که آماده بود و بنیاد صرفا در نقش صندوق مالی کنار سرمایه‌گذاران فیلم اتاقک گلی بازیگری کرد..

انتهای پیام/