روزانه 1700 تصادف در شهر تهران روی می دهد

حدود 9 میلیون خودرو و موتورسیکلت در پایتخت تردد می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن اعلام کرد:
در تصادفات خسارتی تا 30 میلیون به بیمه مراجعه کنید
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ احسان مومنی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص مشخصات شهر تهران از بُعد تصادف ، جمعیت و مساحت توضیح داد .
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : پارامترهای مختلفی بر ترافیک شهر تهران اثرگذار است . طول معابر شهر تهران 9355 کیلومتر است و مساحت تهران 751 کیلومتر می باشد .
وی ادامه داد : جمعیت ثابت و شناور تهران 13 میلیون نفر و سفرهای روزانه حدود 20 میلیون می باشد می باشد و روزانه 1700 خبر تصادف در شهر تهران داریم که به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام می شود و همکاران بنده بلافاصله در محل تصادف حضور پیدا می کنند .
سرهنگ مومنی افزود : حال حساب کنید این 1700 فقره تصادف چه تاثیری در ترافیک شهر تهران می گذارد و بارها اعلام کرده ایم که اگر تصادف خسارتی روی می دهد و مبلغ آن زیر 30 میلیون تومان است رانندگان می توانند بدون دریافت کروکی به شرکت های بیمه مراجعه نمایند که خیلی از رانندگان رعایت می کنند ولی رانندگانی نیز هستند که رعایت نکرده و چند دقیقه ای برای بازدید وقت می گذارند و منتظر حضور پلیس می شوند همین چند دقیقه می تواند بر ترافیک شهر بیافزاید و ببینید چه ترافیکی ایجاد می نماید.
وی اذعان داشت : 4 میلیون موتورسیکلت در شهر تهران وجود دارد و با محاسبه خودروها در شهر تهران حدود 9 میلیون وسیله نقلیه در شهر تهران تردد می کنند .
سرهنگ مومنی گفت: در شهر تهران حدود 803 تقاطع هوشمند وجود دارد و 190 تقاطع غیر همسطح و 5700 تقاطع در شهر تهران وجود دارد .
وی بیان داشت : طول معابر بزرگراهی شهر تهران حدود 700 کیلومتر می باشد.

انتهای پیام/