رونمایی از سمفونی «به قدقامت یاران» به یاد حاج قاسم

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آیین رونمایی از سمفونی «به قدقامت یاران» شامگاه دوازدهم دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ سمفونی «به قد قامت یاران» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات منتشر شده موسیقایی به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که شامگاه روز سه شنبه دوازدهم دی ماه با حضور خانواده شهید سلیمانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مدیران فرهنگی هنری در تالار وحدت تهران رونمایی شد.

برای شخصیت هایی مثل حاج قاسم باید زایش های متعدد هنری داشته باشم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سمفونی «به قد قامت یاران» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات منتشر شده موسیقایی به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: اجرایی شاهدش بودید در فاصله بسیار کوتاهی توسط گروه اجرایی تولید شده که دوستان هنرمند ارکستر آن را به بهترین شکل ممکن پیش روی مخاطبان قرار دادند.

اسماعیلی با بیان اینکه برای شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی باید زایش های متعدد هنری فرهنگی داشته باشیم، بیان داشت: خوشحال هستم بعد از گذشت ۴ سال از شهادت حاج قاسم عزیز، اصحاب موسیقی و عزیزان ما در حوزه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به اجرای سمفونی ویژه این شهید عزیز شدند. در تاریخ موسیقی کمتر چنین رویدادی ثبت شده است که برای یک شهید و اسطوره در این فاصله زمانی، چنین سمفونی ای تدارک دیده شود‌.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی باید زایش های متعدد هنری فرهنگی داشته باشیم.

وی افزود: سیاستگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تببین و تولید آثار موسیقایی مرتبط با شهید سلیمانی و موضوع غزه و شهدای انقلاب وارد برنامه‌ریزی جدیدی شده که در آینده نزدیک درباره آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

این سمفونی به واسطه حمایت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب سلیمانی) انجمن موسیقی ایران، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تولید شده است.

میلاد آقایی و امیرحسین سمیعی آهنگسازان، نصیرحیدریان رهبر ارکستر، محمد مهدی سیار شاعر و سید محسن حسینی و امیرحسین سمیعی خوانندگان برخی از اعضای گروه اجرایی این سمفونی را تشکیل می دادند.

«راپسودی ایرانی » به آهنگسازی میلاد آقایی، «به قد قامت یاران» با شعر محمد مهدی سیار و آهنگسازی میلاد آقایی در سه بخش «دفاع مقدس»، «دفاع از حرم» و «شهادت» از جمله قطعاتی بودند که دراین کنسرت پیش روی مخاطبان قرار گرفتند.

در توضیح این پروژه آمده است:این کار را برای خورشید آماده کرده ایم از زبان آنان که خود را پیش کش خورشید کرده اند آنانی که برای رسیدن به سرمنزل مقصود باشهادت دست برادری دادند که قدشان بشکند اما سروقامتان یادها و یادگاران ما باشند. هنوز هم دست منحوس استکبار در کمین رضی هاست اما چه باک.

محمدخزاعی رییس سازمان سینمایی کشور، محمود اسلامی معاون توسعه منابع وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی از جمله مهمانان ویژه مراسم بودند.

انتهای پیام/