سازمان سینمایی و پارک ملی علوم وفناوری تفاهم نامه امضا کردند

پارک های ملی علوم، مزرعه خلاقیت ها و اکتشافات هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز ؛خزاعی با تاکید بر همگرایی موضوعات مختلف حوزه علوم انسانی در راستای ارزش‏آفرینی، تولیدات فرهنگی و ثروت‏آفرینی و ایجاد توسعه کشور متناسب با مقتضیات فرهنگی و تاریخی ضمن اهتمام به رشد دانش، علم و فناوری پیشرفته اظهار داشت: پارک های علوم و فناوری در ایجاد استقلال همه‏جانبه، هویت سازی اسلامی-ایرانی و ایجاد توسعه اشتغال و افزایش درآمد نقش اساسی ایفا می کنند.

 

وی تصریح کرد: ورود تکنولوژی های جدید در عین حال که فرصتی مغتنم محسوب می شوند، می توانند تهدیداتی را نیز، به همراه داشته باشند، بنابر این باید از هنرمندان و اساتید این حوزه مراقبت کنیم. آنها باید به مرور زمان برای چنین تغییر و تحولاتی آماده شده و با فنون جدیدی محصولات خود را ارائه دهند.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: ارتباط بدنه سینما در حوزه فرهنگ و هنر با چنین پارک های ملی از ضرورت های امروز است چرا که این مراکز علمی، مزرعه خلاقیت ها، اکتشافات و نوآوری ها به شمار می آیند. هنرمندان باید با چنین دستاوردهایی آشنا شده و بدانند چه چیزهایی قابل ارائه است. همچنین این مجموعه پارک ها باید با صنوف مختلف همراه شده و دریابند اهالی سینما با چه نواقص، کاستی ها و مشکلاتی مواجه هستند که در جهت رفع آنها گام بردارند. قطعا در حوزه انیمیشن می توانیم با پارک ملی علوم همکاری جدی ای داشته باشیم.

جهاد دانشگاهی از حداقل ها، حداکثرها را می سازد

قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی نیز در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی از حداقل‌ها، حداکثرها را می سازد؛ زیرا به پول نفت وابسته نیست بلکه بر دانش فنی و نیروی انسانی کارآمد خودش تکیه می کند.

وی افزود: تاکنون هر ارگان و سازمانی که به جهاد دانشگاهی اتکا کرده، سود برده است. سازمان سینمایی با پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی تعامل خوبی برقرار کرده است. سال گذشته از ۱۰ طرح مصوب این سازمان، هفت طرح از سوی پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی انجام شد که دستاورد و رکورد خوبی محسوب می شود. امسال نیز این پژوهشگاه ۱۷ طرح جدید برای ما ارسال کرد.

آشنا اظهار داشت: در حال حاضر پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز کارهای خوبی در حوزه صنایع فرهنگی انجام داده است. در حوزه فیلم نامه نویسی، آموزش و جشنواره ها فرصت های خوبی وجود دارد که می توان با مجموعه پارک همکاری هایی در این زمینه انجام داد.

انتهای پیام/