نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش الگونیوز؛ دنیای اقتصاد نوشت: با عرضه جدید خودرو از طریق سایت فروش اینترنتی خودروسازان، سامانه فروش یکپارچه خودرو رسما به کار خود پایان داد.
حالا با فروش فوق العاده و پیش فروش خودروسازان، سامانه یکپارچه کاملا منحل و فروش خودروسازان به شیوه قبلی یعنی ثبت نام در سایت اینترنتی این شرکتها بار دیگر آغاز شد.
دو شرکت ایران خودرو و سایپا پس از دو دوره عرضه در سامانه فروش یکپارچه که از سال ۱۴۰۱ آغاز شد، از اواخر هفته گذشته فروش اینترنتی خود را آغاز کردند.
بدین ترتیب سامانه فروش یکپارچه خودرو که با مخالفت خودروسازان آغاز به کار کرد با عرضههای جدید، رسما فعالیتش متوقف ماند. سیاستگذار وقت خودرو در سال ۱۴۰۱ به دنبال آن بود که روند عرضه خودرو را شفاف کند. بدین جهت عرضه تمام خودروها تنها از طریق سامانه یکپارچه خودرو انحام شد تا به نوعی هیچ خودروساز و مونتاژکاری نتواند بازار خودرو را که برای برخیها محل سودهای میلیاردی شده بود به هم بریزد.
اما مشکل اصلی این شیوه فروش در اجبار خودروسازان برای عرضه خودرو حتی در صورت نداشتن ظرفیت بود. “خالی فروشی” و “آینده فروشی” دو واژهای است که در مورد فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه بطور مکرر توسط دست اندرکاران صنعت خودرو بکار گرفته شده است.
انتهای پیام/
مطابق اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال، محصولات ایران خودرو و سایپا با افزایش قیمت ۱۰ تا ۳۰ درصدی عرضه میشوند.
نتایج قرعهکشی ایرانخودرو در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امروز ۲۵ شهریور اعلام میشود.
با مشخص شدن نتایج منتخبان طرح فروش اخیر ایرانخودرو، امکان واریز وجه برای منتخبان عادی دارای اولویتهای اول تا سوم در طرح پیشفروش به مدت ۱۰ روز فراهم شد.
آخرین مهلت وکالتی کردن حساب برای شرکت در قرعهکشی خودرو تا پایان ساعت ۲۴ فردا دوشنبه ۲۹ مرداد است.