سام درخشانی: در سریال‌های خارجی سراغ آینده رفته‌اند ما به امروزمان هم نمی‌توانیم بپردازیم!

سام درخشانی که این روزها حضور پررنگی در شبکه نمایش خانگی دارد، از تفاوت کار در این مدیوم با تلویزیون سخن گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ سام درخشانی گفت: «در شبکه نمایش خانگی تماشاگر از همان قسمت اول، یقه‌ات را می‌گیرد و عوامل ساخت باید جوابگو باشند؛ زیرا دسترسی به برنامه رایگان نیست که بگویی همینی که هست!»

وی با اشاره به سطح کیفی آثار خارجی در مقایسه با تولیدات داخلی، اظهار کرد: «در همین پلتفرم‌ها تمام سریال‌های روز خارجی پخش می‌شود؛ یعنی ممکن است گاهی مخاطب متوجه نباشد که به لحاظ فنی چه اتفاقی افتاده اما در ضمیر ناخودآگاهش این محتواها را با هم مقایسه کند و متوجه تفاوت کیفیت محتوای داخلی با محصولات خارجی بشود. همین دلایل، وظیفه و کار ما را خیلی سخت کرده است. حالا به همه این موارد، مشکلات فنی، امکانات کم، ممیزی و سانسور را هم اضافه کنید. دست ما برای مطرح کردن مسائل اجتماعی خیلی بسته است. در سریال‌های خارجی می‌بینیم که هر اتفاقی که حتی در آینده می‌خواهد بیفتد، در سریال‌هایشان می‌گنجانند اما ما به همین اتفاقاتی که در اجتماع امروزمان جاری است هم نمی‌توانیم بپردازیم. این عامل، قصه‌های ما را محدود می‌کند. بخش عمده‌ای از مشکلات ما مشکلات قصه است و همه می‌دانیم که قصه، اصلی‌ترین رکن یک اثر هنری است.

الان در تمام بخش‌های جامعه فشارهایی هست اما بالاخره همه دارند کار خودشان را انجام می‌دهند. ما مردم ایران یاد گرفته‌ایم که در هر شرایط، یک راه پیدا کنیم. پاندمی کرونا مردم را خانه‌نشین کرد و تلویزیون هم با ضعف در تولید محتوا، در رقابت با پلتفرم‌ها باخت و فضا را دو دستی تقدیم پلتفرم‌ها کرد. الان هم با محبوبیتی که پلتفرم‌ها بین مردم دارند امکان ندارد که به راحتی از بین بروند، اما بالاخره کارشان سخت‌تر می‌شود.»

انتهای پیام/