سلامت جنسی خط قرمز نیست

هدف این دوره ها که با بهرمندی از دانش، تجربه و پژوهش کارشناسان متخصص و شناخته شده دانشگاهی در مباحث پزشکی، روانشناسی و آسیب شناسی اجتماعی توليد و نشر داده شده تحکیم خانواده و در ادامه فرزندآوری است.

الگونیوز ؛سلامت جنسى خانواده موضوع بسيار مهمى است كه در ابعاد گوناگونى روى زندگى ما تاثير دارد، هم در بعد فردى بدليل لزوم پاسخ به نياز جنسى، هم در بعد روابط بين فردى و ارتباط با همسر. حل مشكلات جسمى، روانى، ارتباطى و بهداشتى همسران راهى است براى لذت بردن از زندگى مشترک و دستيابى به تحكيم خانواده، آرامش همسران و ایجاد شرايط مطلوب براى فرزندان آوری در محيطى صميمى.
توجه به آموزش عمومی در حوزه سلامت جنسی خانواده و مشاوره های ازدواج از جمله عوامل موثر بر بقا و تحکیم خانواده و فرزند آوری است.
چرا که با جمیع مشکلات اقتصادی، معیشتی،مسکن، اشتغال و تورم که از اصلی ترین بازدارنده ها در ازدواج جوانان محسوب می شود، ازدواج هایی هم که انجام می شوند، متاسفانه طبق آمارهای رسمی تعداد قابل توجهی از  ازدواج ها با طلاق رسمی یا طلاق عاطفی مواجه می شوند.
اینجاست که لزوم آسیب شناسی زندگی زناشویی بشدت مورد توجه قرار می گیرد. مطابق همان آمارهای رسمی، بسیاری از طلاق ها ریشه در نارضایتی زوج از روابط زناشویی و عدم کامیابی مطلوب دارد.
امسال در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بخش ناشرین دیجیتال در حوزه خانواده مجموعه ای از دوره های آموزشی و مشاوره ای با عنوان “آموزش سلامت جنسی خانواده” عرضه شده است.
هدف این دوره ها که با بهرمندی از دانش، تجربه و پژوهش کارشناسان متخصص و شناخته شده دانشگاهی در مباحث پزشکی، روانشناسی و آسیب شناسی اجتماعی توليد و نشر داده شده تحکیم خانواده و در ادامه فرزندآوری است.
دست اندر کاران تولید اثر سعی کرده اند با رویکردی علمی و کاربردی برای آگاهی زوج هاى جوان در شرف ازدواج و همچنین زوج هاى با تجربه بيشتر كه با برخى مشكلات در حوزه سلامت جنسى و روابط بين فردى در سال‌های پس از ازدواج مواجه اند، با ارائه راه كارها و توصيه هاى مفيد گامی در جهت تحکیم خانواده و به دنبال آن فرزندآوری بردارند.
آموزش سلامت جنسی خانواده در ۵ فصل منتشر شده است. اين محصول اولين و تنها مجموعه آموزشی با این موضوع است که با مجوز رسمى مركز توسعه فرهنگ و هنر در فضاى مجازى، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامى منتشر و بصورت آنلاین و dvd عرضه شده است. ناشر این دوره های آموزشی موسسه سیما یار یگانه با مدیریت آقای حسین علیاری است که سابقه توليد محتوا در حوزه سلامت، و تهیه کنندگی و کارگردانی برنامه های تلویزیونی مثل حریم مهرورزی با موضوع سلامت جنسی خانواده در صدا و سیما را در کارنامه خود دارد.



علاقه مندان می توانند براى كسب اطلاعات بيشتر به سالن ناشران دیجیتال نمایشگاه کتاب و برای شرکت در دوره های آموزشی به وب سايت www.sosha.tv مراجعه كنند.