چرا خانمها دیر گواهینامه میگیرند

خانم های 50 سال به بالا تمایلی کمتری برای رانندگی دارند.

به گزارش گروه خبر الگونیوز؛ رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن اعلام کرد:
فقط 5 درصد از خانم های زیر 20 سال ، برای اخذ گواهینامه اقدام کرده اند و در بحث تصادفات رصد شده اند و فراوانی گرفتن گواهینامه در خانم ها بین 30 تا 40 سال هست
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز سرهنگ جوانبخت در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص سن اخذ گواهینامه در خانم ها و آقایان توضیح داد .
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : در بحث تصادفات جرحی وقتی که بر سن افراد تمرکز می کنیم و رده بندی را می بینیم درمی یابیم که بیشترین زمانی که خانم ها تمایل به دریافت گواهینامه را دارند بین 30 تا 40 سال هست .
وی بیان داشت : همچنین فراوانی مقصر بودن خانم ها در تصادفات نیز بین 30 تا 40 سال هست و از 50 سال به بالا این عدد افت می کند و یک فراوانی کمی دارد .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : این موضوع به این دلیل است که وقتی که سن خانم ها بالا می رود تمایل کمتری به رانندگی دارند و تعداد رانندگان خانمی که از خودرو استفاده می کنند کاهش چشمگیری دارد .
سرهنگ جوانبخت افزود : خانم ها جزء اولین کارهای خود گرفتن گواهینامه را قرار نمی دهند و سراغ آن نمی روند ولی آقایان در این مورد پیشگام هستند .
وی گفت : فقط 5 درصد از خانم های زیر 20 سال ، برای اخذ گواهینامه اقدام کرده اند و در بحث تصادفات رصد شده اند و فراوانی گرفتن گواهینامه در خانم ها بین 30 تا 40 سال هست .

انتهای پیام/