سومین باخت تراکتور برای خمز گران تمام شد!

شاگردان خمز با شکست برابر الشارجه از گردونه مسابقات کنار رفتند.

به گزارش گروه ورزشی الگونیوز ،

لیگ قهرمانان آسیا در فصل 24-2023 قرار است روز پنجشنبه دوم شهریورماه قرعه‌کشی شود اما پیش از برگزاری مراسم قرعه‌کشی، امشب دور نهایی مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها برگزار شد تا تکلیف 40 تیم شرکت‌کننده در مرحله گروهی مشخص شود. با توجه به سهمیه (1+3) فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، بعد از حضور مستقیم تیم‌های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان و نساجی مازندران در مرحله گروهی، تیم تراکتور تبریز به عنوان نماینده در مرحله پلی‌آف حضور پیدا کرد.

شاگردان پاکو خمس که در لیگ برتر شروع خوبی نداشتند و مقابل تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران 2 شکست پیاپی را متحمل شدند، امشب در دیداری خانگی باید در دور نهایی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشارجه امارات می‌رفتند؛ مسابقه تک‌حذفی که باید برنده می‌داشت و سرخ‌پوشان تبریزی امیدوار بودند که بتوانند به عنوان چهارمین نماینده ایران در فصل جدید رقابت‌های آسیایی خود را به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 برسانند.

ترکیب تراکتور تبریز

حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، سعید کریم‌آذر (از دقیقه 72: مهدی هاشم‎نژاد)، صفا هادی (از دقیقه 72: سیامک نعمتی)، گوستاوو واگنین، آلوارو خیمنز (از دقیقه 82: مهدی حسینی)، محمد قنبری (از دقیقه 72: عارف رستمی)، ریکاردو آلوز و امیرحسین حسین‌زاده

سرمربی: پاکو خمس

ترکیب شارجه امارات

عادل الحوسنی، کونستانتینوس مانولاس، حسن صالح، شاهین عبدالرحمن، محمد عبدالباسط (از دقیقه 75: مجید سرور)، میرالم پیانیچ، خالد الظنحانی، ماجد راشد، عثمان کامارا، کایو لوکاس فرناندز و لوان پریرا

سرمربی: کوزمین اولاریو

هواداران تراکتور از ساعت‌ها پیش از شروع مسابقه امشب خود را به ورزشگاه یادگار امام تبریز رسانده بودند تا در حضور بیش از 70 هزار تماشاگر، از ساعت 19:30 نبرد تیم‌های تراکتور تبریز و شارجه امارات در دور نهایی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا آغاز شود. نکته جالب‌توجه اینکه تعدادی از سکوهای ورزشگاه یادگار امام تبریز هم به صورت گزینشی در اختیار هواداران زن قرار گرفته بود تا برای اولین‌بار، زنان علاقه‌مند به تیم تراکتور تبریز هم بتوانند در ورزشگاه یادگار امام حضور پیدا کنند.

کیم جونگ هیوک از کره‌جنوبی قضاوت مسابقه امشب را برعهده داشت و بازیکنان شارجه بازی را بهتر آغاز کردند و اولین موقعیت جدی مسابقه هم روی شوت میرالم پیانیچ ایجاد شد اما ضربه او جایی در چارچوب دروازه تراکتور نداشت. در ادامه، نخستین فرصت گلزنی برای شاگردان پاکو خمس در دقیقه 6 به‌دست آمد که شوت امیرحسین حسین‌زاده در اختیار دروازه‌بان شارجه قرار گرفت. شاگردان اولاریو رفته‌رفته توانستند توپ‌ومیدان را در اختیار بگیرند و به دنبال بهره‌وری از اشتباهات خط دفاعی تراکتور بودند که در دقیقه 25، شوت دیدنی پریرا با واکنش زیبای حسین پورحمیدی همراه شد و وارد دروازه سرخ‌پوشان تبریزی نشد و در ادامه به کرنر رفت.

پیانیچ در ادامه شب درخشان خود در ترکیب شارجه در دقیقه 25 روی ارسال خود از نقطه کرنر توانست روی دروازه تراکتور خطرآفرین شود که شاهین عبدالرحمان از غفلت خط دفاعی تراکتور استفاده کرد و گل اول مسابقه امشب را به سود شارجه امارات به‌ثمر رساند. بعد از گلزنی عبدالرحمان، شاگردان پاکو خمس در تلاش بودند تا گل خورده را جبران کنند که بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، در دقیقه (1+45) شوت دیدنی آلوارو خیمنس توسط عادل الحوسنی در 2 مرحله مهار شد تا نیمه نخست با برتری یک‌گله شارجه به پایان برسد.

سرخ‌پوشان تبریزی در نیمه دوم هم تیم برتر زمین مسابقه بودند و شروع تهاجمی در نیمه دوم داشتند اما با وجود خلق موقعیت‌های پرشمار، تلاش شاگردان خمس برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود. جدی‌ترین موقعیت در دقیقه 61 روی ضربه ریکاردو آلوز به وجود آمد که توپ روی سقف دروازه شارجه فرود آمد. در ادامه شب ضعیف خط دفاعی تراکتور، اشتباه مدافعان این تیم باعث خلق موقعیتی دیگر برای بازیکنان شارجه شد که واکنش دیدنی حسین پورحمیدی در دقیقه 75 باعث شد تا همچنان اختلاف دو تیم یک گل باقی بماند.

پورحمیدی در ادامه درخشش خود در ترکیب تراکتور دقیقه 79 یک موقعیت دیگر را هم از شاگردان اولاریو گرفت اما سرانجام حملات تیم شارجه جواب داد و عثمان کامارا توانست در دقیقه 84 گل دوم را به سود تیمش به‌ثمر برساند تا امید تراکتوری‌ها برای رسیدن به سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید به حداقل برسد. مهدی هاشم‌نژاد پدیده جوان تراکتوری‌ها که در نقش یار تعویضی به ترکیب تراکتور اضافه شده بود، روی پاس ریکاردو آلوز در دقیقه 86 توانست اختلاف را به حداقل برساند اما گلزنی هاشم‌نژاد برای بازگشت تراکتور کافی نبود.

شاگردان اولاریو بعد از دریافت گل به دنبال مدیریت بازی بودند و توانستند در دقیقه 90 صاحب ضربه پنالتی هم بشوند که این ضربه پنالتی توسط کایو به گل سوم شارجه تبدیل شد تا امید به بازگشت به مسابقه در اردوی تراکتوری‌ها به حداقل برسد. با وجود اعلام 5 دقیقه وقت اضافی، تلاش سرخ‌پوشان تبریزی برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود تا با شکست 3 بر یک، شاگردان پاکو خمس ناکام در رسیدن به مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا باشند و شارجه امارات به مرحله گروهی رقابت‌ها راه پیدا کند.

الوکره قطر در دیگر دیدارهای مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم ناوباهور نامانگان قرار گرفته و النصر عربستان و شباب‌الاهلی امارات هم برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند. در آخرین بازی مرحله پلی‌آف در منطقه غرب آسیا هم از ساعت 21 تیم‌های العربی قطر و او کی ام کی مقابل هم قرار گرفته‌اند تا با تعیین تیم‌های برنده در این 3 مسابقه، رسماً تکلیف تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب مشخص شود.

 

انتهای پیام/