سیاه دانه را اینگونه مصرف کنید تا سلامتی شما تضمین شود

سیاه دانه یکی از پرخاصیت ترین دانه ها است که طروق مختلفی برای مصرف دارد و در هر روش خاصیت متفاوتی برای سلامت بدن خواهند داشت.

به گزارش گروه دانستنی ها و سلامت خبرگزاری الگونیوز، اینکه سیاه دانه را چطور مصرف کنیم بهتر است، شامل پاسخ های متعددی می شود که بسته به هدف شما از مصرف سیاه دانه دارد؛ اینکه سیاه دانه را برای لاغری میخورید یا قصد استفاده از خواص عسل و سیاه دانه برای درمان بیماری ها و سلامت خود دارید، پاسخ را به سمتی متفاوت هدایت می کند.

در این بخش با ما همراه باشید تا روش مصرف سیاه دانه در مردان و یا افرادی که قصد کاهش وزن و.. دارند را بدانید.

مصرف سیاه‌دانه به صورت ناشتا صبح ممکن است منجر به تنظیم عملکرد کبد و افزایش خروج مواد شیمیایی و سمی از آن شود. این اقدام می‌تواند باعث کاهش نفخ شکم و کاهش تولید گاز معده گردد. همچنین، مصرف سیاه‌دانه به صورت ناشتا می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کرده و بدن را در مقابل بیماری‌ها محافظت نماید.

طریقه مصرف سیاه دانه برای مردان و زنان

مردان و زنان از خواص سیاه دانه بایستی استفاده کافی را ببرند و برای این منظور لازم است به چند روش مصرف زیر واقف باشند.

مصرف روزانه سیاه‌ دانه

می‌توانید روزانه یک قاشق چایخوری سیاه‌دانه را پس از یکی از وعده ها غذایی میل کنید.

استفاده موضعی

می‌توانید روغن سیاه‌دانه را به صورت موضعی بر روی نقاط مورد نیاز برای بهبود پوست یا تسکین دردهای بدن استفاده کنید. همچنین، می‌توانید روغن سیاه‌دانه را با روغن‌های دیگر مانند روغن زیتون یا روغن کنجد ترکیب کرده و به صورت موضعی استفاده نمایید.

مصرف تازه سیاه‌ دانه با عسل

بهترین روش مصرف سیاه‌دانه به این صورت است که دانه‌های سیاه‌دانه را آسیاب کرده و با عسل به نسبت دو به یک ترکیب کنید. هر روز یک قاشق چایخوری از این ترکیب را میل کنید. این روش به عنوان یک مکمل طبیعی برای بهبود سلامتی عمومی بدن شناخته می‌شود.

مصرف سیاه دانه به صورت دم‌کردن

می‌توانید دانه‌های سیاه‌دانه را دم کنید و دمنوش آن را بنوشید. همچنین، می‌توانید خود سیاه‌دانه را به عنوان چاشنی در غذاهایتان استفاده کنید. مقدار مصرف سیاه‌دانه در روز به اندازه یک قاشق چایخوری تا یک قاشق غذاخوری است، ولی توجه داشته باشید که دم‌کردن ممکن است برخی از ویژگی‌های مفید سیاه‌دانه را کاهش دهد.

انتهای پیام/