شهاب حسینی از امام حسین (ع) می گوید

برگزاری سوگواره «سینما تکیه» یکی از اقدامات جالب‌توجه بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۴۰۱ بود که در قالب آن آثار عاشورایی سینمای ایران روی پرده می‌رفتند و از سازندگان آثار قدردانی به عمل می‌آمد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز ؛ شهاب حسینی (راوی فیلم مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ») بیان کرد:فکر کردن به حضرت آقا امام حسین (ع)، همیشه این نور امید را در دل من روشن کرده است که شاه‌راه هدایت، این امام بزرگوار هستند.اگر چنین شخصیت عظیمی در هر قوم و ملتی وجود داشت، مطمین باشید تا به حال صدها اثر ارزشمند درباره چنین شخصیت بزرگواری تولید شده بود، اما متاسفانه ما هنوز هیچ‌کار بزرگی درباره این امام بزرگوار انجام نداده‌ایم. امیدوارم به مدد خود آقا امام حسین (ع) اراده‌ای مبنی بر این مهم شکل بگیرد»

در زیر با گزیده‌هایی از اظهارنظر هنرمندان و مهمانان ویژه این رویداد همراه شوید:

منوچهر محمدی (تهیه‌کننده عصر روز دهم): این را از صمیم قلب می‌گویم که کل ۴۰ سال فعالیت من در سینما با این درک از زیارتنامه ائمه برابری می‌کند. فیلم سینمایی «عصر روز دهم» اولین فیلم بلند سینمایی بود که در کربلا و نجف ساخته می‌شد.

محسن علی‌اکبری (تهیه‌کننده فیلم سینمایی به‌خاطر هانیه): . «به خاطر هانیه» در فضای موزیکال و سوز و آهی که در مراسم عاشورای حسینی در جنوب کشور وجود دارد، ساخته شده است. البته اکثر مردم ایران با آواهای جنوبی در محرم آشنایی دارند و این آوا و نواها برای مردم تمام کشور زیبا و دلنشین است.

امیرحسین شریفی (تهیه کننده فیلم سینمایی «شب دهم»): متاسفانه باید بگویم که طی این سال‌ها سینمای مذهبی فراموش شده و کار کردن در این سینما بسیار سخت و دشوار شده است.

مرتضی شایسته (تهیه‌کننده فیلم روز واقعه): . باید بگویم که امدادهای غیبی و الهی پشت این فیلم بود، من این ادعا را دارم و دوستان هم با شهادت خود این حرف مرا صحه می‌گذارند. خوشحالم که توفیق تولید این فیلم را داشتم و امیدوارم که فیلم‌های دیگری هم با این کیفیت درباره واقعه عاشورا ساخته شود.

داریوش یاری (کارگردان فیلم مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ»): خداوند لطف کرد و حسین‌ابن علی (ع) نظری عطا کرد تا فیلم را اصولی و حرفه‌ای جلو ببریم. تمام جزئیات کار به صورت استوری‌برد جلوی دوربین رفت و این لطف خود امام حسین بود که باعث شد تا این فیلم کاملا اصولی و حرفه‌ای ساخته شود.

انتهای پیام/