شهریار قله ادب فارسی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در آیین گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار در تبریز گفت: روز شعر و ادب فارسی آن طور که شایسته است ملی نشده است و انتظار ما این است که بزرگداشت این روز به صورت ملی و کلان برگزار شود و با احیای جایزه ملی شهریار کل فضای ادبی کشور را متوجه این روز بزرگ سازند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛  هاشم در این آیین اظهار داشت: شهریار شعر ایران زمین در جایی ایستاده است که تشیع و ایرانی بودن را به مثابه دو رکن یک چهره فرهنگی با خود دارد. او آنچنان که از باورهای شیعی می گوید و از هویت ایرانی نیز دفاع می کند همان طور که جریان انقلاب را نمود باورهای شیعی می داند به عناصر ایرانی نیز عشق می ورزد.

وی افزود: شهریار آن قله ادب فارسی است که در عین این که غزل را به زیباترین صورت سروده است، قصیده را نیز پاس داشته و نو بودن را نیز از یاد نبرده است و نمود حکمت و ایران دوستی فردوسی ، غزل حافظ، شور و عشق سعدی و به بیان دیگر آینه دار هزار سال ادب فارسی است.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: از سوی دیگر شهریار با سرودن در دو زبان ترکی و فارسی نشان داده است که آذربایجان همواره جزء‌جدانشدنی و سرحلقه‌ی فرهنگ و هنر ایران است.

وی افزود: بدون تردید استاد شهریار نابغه‌ِ معاصر شعر و ادب ایران اسلامی و آینه‌ی تمام نمای فرهنگ و هویت اصیل ایرانی است.

شهریار واقعا شخصیتی منحصر به فرد است که هر انسان منصفی با هر نگرشی جامعیت او و اشتهار پیش از انقلاب و تسلط بر ادبیات کلاسیک و پدید آوردن سبک ها و شیوه های جدید در شعر را می پذیرد.

امام جمعه تبریز گفت: شهریار از نظر مردمی بودن فخامت زبان، ‌محتوا و کیفیت زیستن و حضور در صحنه های انقلاب و دفاع مقدس بی نظیر بود.

وی افزود: شهریار زمانی شروع به سرودن غزل کرد که همه معتقد بودند دوران غزل سرایی به پایان آمده اما وی با تصویرگرایی رمانتیسم و با یک روش نوین مکتبی ایجاد کرد که به محبوبیت رسید.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: شهریار شاعر بزرگ و محبوب روزگار ماست و شاید کمتر کسی باشد که بیتی از شهریار را به یاد نداشته باشد و اگر در سراسر ایران اسلامی در خیابان از مردم درباره شهریار بپرسید همه او را می شناسند و به نحوی با شعرهایش ارتباط دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری که خود چشمه فیاض شعر هستند با شهریار دیدار داشته و او را تحسین کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: به نظر من شعر شهریار شعری متعهد و انقلابی مملو از دینداری و ولایتمداری است و عشق بی نظیر او به سرزمین مادری اش آذربایجان و غیرت ایرانی و میهن پرستی او همه متاثر از درون طوفانی و عشق واقعی او به ارزشهای انسانی است.

انتهای پیام/