شگفتی‌ها با هم رقم می‌خورد/پرسپولیس هم مثل استقلال از جام حذفی رفت/ سپاهان و تراکتور ناپلئونی صعود کردند

پرسپولیس در حالی دو بار از آلمینیوم کامبک خورد که در ضربات پنالتی همه چیز به نفع آلومینیوم تمام شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی الگونیوز جام حذفی به روزهای حساس رسید و پرسپولیس نیز مانند استقلال با جام خداحافظی کرد.

شگفتی ایرالکو با درخشش احمد گوهری

آلومینیوم 4(6) – پرسپولیس (5)4، حذف مدعی بزرگ!

پرسپولیس در یک بازی دراماتیک و عجیب و غریب مغلوب اراده و تلاش خستگی ناپذیر آلومینیوم اراک شد.

 آلومینیوم 4(6) - پرسپولیس (5)4، حذف مدعی بزرگ!

به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس همواره بازی‌های سختی مقابل آلومینیوم به خصوص در اراک داشته و در این مسابقه مرحله یک هشتم جام حذفی نیز به شکلی ناباورانه نتوانست برتری‌های خود را حفظ کند و در نهایت در ضربات پنالتی حذف شد.

روند بازی در نیمه اول به شکلی بود که تصور می‌شد پرسپولیس بازی راحتی در اراک برای صعود دارد. سرخ‌ها با گل‌های اوستون ارونوف و عیسی آل کثیر برنده به رختکن رفتند.

در نیمه دوم اما فشار حملات آلومینیوم زیاد شد و درحالی که پرسپولیس و گلر جوانش تا دقیقه ۸۵ مقادمت کرده بودند، در فاصله چند دقیقه توسط مهدی لیموچی و شروین بزرگ دروازه‌شان را باز شده دیدند.

بازی درحالی که به وقت‌های اضافه کشیده شده بود با گل‌های از راه دور سینا اسدبیگی و عیسی آل کثیر از فاصله‌ای دور به سود پرسپولیس پیش رفت و سرخ‌ها باز هم دو گل اختلاف ایجاد کردند. با این حال غفلت مدافعان پرسپولیس در دقایق پایانی سبب شد ابتدا شروین بزرگ و سپس علیرضا نقی‌زاده دوباره کار را به تساوی بکشانند.

تکلیف برنده بازی در ضربات پنالتی هم خیلی زود مشخص نشد و دو تیم ۷ پنالتی زدند. امیر نوری از آلومینیوم و دانیال اسماعیلی فر و وحید امیری از پرسپولیس پنالتی‌‌‌هایشان را خراب کردند و در نهایت این احمد گوهری بود که باعث شکست تیم سابق خود و حذف سرخ‌ها شد.

تقویممرحله یک هشتم نهایی جام حذفی/ جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ورزشگاه امام خمینی اراک/

سوتتیم داوری: امیر عرب براقی، هادی طوسی، علی احمدی، کیوان علیمحمدی/ناظر: حسین نجاتی

آلومینیومترکیب آلومینیوم:
احمد گوهری، احسان قهاری، مهدی لیموچی، امین جهان کهن، سیدمهران موسوی، یونس اکبرپور (۱۱۳_علیرضا نقی زاده)، بهروز نوروزی فرد(۷۸-شروین بزرگ)، عارف حاجی عیدی، امین کاظمیان(۷۰-رضا جبیره)، میلاد بدرقه(۷۸-امیر نوری)، محمدمهدی لطفی(۱۱۳-ابوالفضل قنبری)
سرمربی: مجتبی حسینی

پرسپولیس ترکیب پرسپولیس:
امیر رضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن (۸۳-علی نعمتی)، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو(۷۸-فرشاد فرجی)، سروش رفیعی(۴۶-وحید امیری)، اوستون اورنوف (۸۲-میلاد سورگی)، مهدی ترابی(۵۹-سینا اسدبیگی) و عیسی آل کثیر(۱۱۳-مهدی احمدی)
سرمربی: اوسمار


کارت زردکارت زرد
آلومینیوم: عارف حاجی عیدی(۱۷) – امین جهان کهن(۶۶) – میلاد بدرقه (73) – قهاری (98) – امیر نوری (103) – مهدی لیموچی (120)
پرسپولیس: سروش رفیعی(۱۷) – محمد خدابنده لو(27) – سینا اسدبیگی(۷۷) – کنعانی زادگان (94)

کد خبر : 2017242 | 07 اردیبهشت 1403 ساعت 22:15 | 36.9K بازدید | 56 دیدگاه

به‌در بردن جان سالم از اهواز

ملاثانی 1 – سپاهان 2 : این جام را سفت بچسب

سپاهان و تراکتور تنها مدعیان سنتی باقیمانده در جام حذفی هستند. سپاهان امروز در اهواز با وجود دریافت گل دیرهنگام جا نخورد و بازی را با قدرت به سود خود تمام کرد.

ملاثانی 1 - سپاهان 2 : این جام را سفت بچسب

به گزارش “ورزش‌سه”، انتظار می‌رفت سپاهان در ورزشگاه فولاد آره‌نا کار راحت‌تری برای صعود به جمع 8 تیم برتر جام حذفی داشته باشد، اما در شرایطی که آنها با گل تماشایی کاوه رضایی که در دقیقه 40 به ثمر رسید، از حریف خود پیش افتاده بودند و در نیمه دوم هم مالکیت توپ و میدان به طور کلی در اختیار آنها بود، اما در فاصله یک دقیقه مانده تا پایان وقت‌های قانونی مسابقه با یک سوپرگل که توسط میلاد پاک پرور زده شد، شوکه شدند و وقتی تلاش هایشان در دو سه دقیقه وقت تلف شده به جایی نرسید، مجبور شدند 30 دقیقه بیشتر در هوای اهواز فوتبال بازی کنند. طی هر دو نیمه اول و دوم وقت های اضافی هم سپاهان تیم برتر میدان بود و سرانجام روی ارسال آریا یوسفی مدافعین استقلال ملاثانی بی تجربگی کردند و یک پنالتی در دقیقه 116 تقدیم سپاهان شد تا رامین رضاییان که زهردارترین بازیکن فصل جاری فوتبال ایران به شمار می‌رود، پشت توپ بایستد و در دقیقه 117 نتیجه را به سود سپاهان تغییر دهد. با این پیروزی حالا سپاهان با توجه به حذف استقلال و پرسپولیس از جام حذفی جدی ترین مدعی قهرمانی به شمار می‌آید و شرایط برای کسب حداقل یک جام برای آنها مهیاتر شده است.

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
استقلال ملاثانی – سپاهان؛ ورزشگاه فولاد آرنا، هزار تماشاگر
داور: هادی علی‌نیافر
کمک‌ها: امید افخمی، کورش صامی فر و میثم عباسی ناظر: مختار مهدوی


سپاهانترکیب سپاهان: پیام نیازمند، میلاد زکی پور، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، برایان دابو، امیدنورافکن، محمدکریمی، علی اصغر اعرابی، رضا شکاری، کاوه رضایی

استقلال ملاثانیترکیب استقلال ملاثانی: علی کردانی، امید صیدالی، احسان علوان‌زاده، رضا آنتیک، دانیال مومنی، علی فاتح، امید خالدی، وحید نامداری، علی حمودی، محمد اهل‌شاخه، میلاد پاک‌پرور


بولت سپاهانکارت زرد 

استقلال ملاثانیاستقلال ملاثانی:کارت زردعلی فاتح (۲۷)

سپاهانسپاهان:کارت زرداحمدزاده(۸۹) کارت زردپیام نیازمند(90) کارت زردهادی محمدی(92)


شرح گل 

بولت سپاهانسپاهان (۱-۰): یک ارسال تماشایی دیگر از رامین رضاییان در محوطه شش قدم با ضربه سر تماشایی‌تر کاوه رضایی همراه شد تا سرانجام پس از ۴۰ دقیقه مقاومت قفل دروازه استقلال ملاثانی شکسته شود.

بولت استقلالاستقلال ملاثانی(۱-۱): در دقیقه ۲+۹۰ میلاد پاک پرور از راه دور اقدام به شوت زنی کرد و در کمال تعجب شوت تماشایی او به سه کنج دروازه پیام نیازمند رفت.

بولت سپاهانسپاهان (۲-۱): در دقیقه ۱۱۷ رامین رضاییان روی پنالتی‌ای که بر اثر برخورد با دست بازیکنان استقلال ملاثانی اعلام شده بود موفق شد حساب کار را به سود تیمش تغییر دهد و پیش بیندازد.

هم

یک دسته اولی و 7 لیگ برتری در پی جام

8 تیم برتر جام حذفی و جای خالی سرخابی‌ها

7 تیم لیگ برتری و یک تیم دسته اولی به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رسیدند و شانس خود را برای قهرمانی امتحان می‌کنند.

8 تیم برتر جام حذفی و جای خالی سرخابی‌ها

به گزارش “ورزش سه”، با برگزاری دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی 8 تیم برتر این مسابقات انتخاب و معرفی شدند. طی دیروز و امروز 8 بازی از جام حذفی برگزار شد که فوتبال های جذابی بود و در نهایت برنده‌ها توانستند در جمه 8 تیم برتر مسابقات قرار بگیرند.

مس رفسنجان، چادرملو اردکان، گل‌گهر سیرجان، هوادار تهران، آلومینیوم اراک، تراکتور تبریز، ملوان انزلی و سپاهان اصفهان 8 تیمی هستند که بازی‌های این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشتند و جواز حضور در یک چهارم نهایی را از آن خود کردند.

در جمع 8 تیم برتر جام حذفی تنها یک تیم لیگ یکی حضور دارد و مابقی از لیگ برتر هستند. چادرملو اردکان که یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر هم هست، در مرحله اول فولاد خوزستان را شکست داد و امروز از سد مس کرمان گذشت تا به جمع 8 تیم برتر مسابقات برسد.

نکته قابل توجه در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی غیبت استقلال و پرسپولیس است. دو تیم بزرگ و پرافتخار فوتبال ایران حالا در جام حذفی حضور ندارند و برای قهرمانی در لیگ برتر تلاش می‌کنند. استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی مغلوب مس رفسنجان شد و پرسپولیس هم امروز در ضربات پنالتی به آلومینیوم اراک باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

حالا 8 تیم باقیمانده در جام حذفی شانس خود را برای رسیدن به فینال و قهرمانی در این تورنمنت امتحان می‌کنند. تیم‌هایی که در انتظار قرعه خود در دور بعدی مسابقات هستند و باید دید کدام تیم‌ها با هم روبه‌رو خواهند شد