صحبت‌های تکان‌دهنده کاوه صباغ‌زاده از مشکلات معیشتی سینماگران

هنرمندان از طلاق توافقی تا سرایداری در اطراف تهران انجام میدهند برای گذراندن زندگی.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ کاوه صباغ‌زاده، کارگردان با اشاره به صحبت‌های اخیر علی ملاقلی‌پور درباره ممنوع‌الکاری‌اش به اعتماد آنلاین می‌گوید: واقعا علی حرف درستی گفته است، بدون اینکه به ما اعلام کنند ما را ممنوع الکار کردند. همه فیلم‌نامه‌هایی که تا به حال به بنیاد سینمایی فارابی یا وزارت ارشاد ارائه دادم رد شده است. امسال هم بدون اینکه جواب درستی بدهند می‌گویند تقاضای شما در دست بررسی است، این یعنی محترمانه نه، نمی‌خواهیم شما فیلم بسازید.

او در خلال صحبتش به شرایط معیشتی اهالی سینما اشاره می کند و  می‌گوید: من مجردم به  هر حال می‌توانم از پس زندگی خودم بر بیایم اما واقعا می‌گویم که اوضاع زندگی اهالی سینما اصلا خوب نیست، همکارانی را می‌شناسم که به دلیل اوضاع بد مالی زندگی‌شان به جدایی کشیده شده است، یعنی مجبور شدند به طلاق توافقی تن دهند. یکی از همکاران مجبور شد سرایداری خانه‌ای را در اطراف تهران در یک باغ قبول کند. بعضی دوستانم به شغل‌هایی کشیده شدند که از بیان آن شرم دارم. عده دیگری مهاجرت کردند، عده دیگری می‌خواهند مهاجرت کنند، جالب است  آدمی که تا دیروز علاقه‌ای به مهاجرت نداشت امروز به رفتن فکر می‌کند چرا؟ به چه گناهی افراد سینما این طور تار و مار می‌شوند؟

دوست دارم اینجا به مردم بگویم سینما آن شوآفی که از بیرون نگاه می‌کنید نیست. فقط تعداد آدم محدودی هستند که درآمد بالایی دارند.

انتهای پیام/