صفر تا صد ماجرای خانه های 25 متری روی میز تهران بیست

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران به بیان توضیحاتی درباره صفر تا صد طرح ساخت خانه های 25 متری و هدف از ساخت این منازل و نحوه مالکیت آنها پرداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری الگونیوز؛ خشایار باقر پور مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران در برنامه زنده تلوزیونی تهران بیست در خصوص ساخت خانه های 25 متری گفت: طرح ساخت خانه های 25 متری در بخش تعاون کشور و اتحادیه های تعاونی های عمرانی در نظر گرفته شده و ویژه مسکن زوج های جوان برای تسهیل در امر ازدواج است.

وی در ادامه بیان کرد: در طرح ساخت خانه های 25 متری۳۰ تا ۴۰ هزار واحد در استان تهران و البرز به صورت پایلوت اجرا می شود و اگر رضایت بخش باشد و بازخوردهای مثبتی از آن بگیریم در سایر استان ها هم ساخته شود.

باقرپور افزود: شهرداری برای این متراژ مجوز نمی دهد و ابتکار ما این بوده که از مجوز هتل آپارتمان استفاده کردیم تا این خانه ها را بسازیم. برخی به نحوی در برابر این خانه های موضع گیری کردند که گویا قرار است تمام کشور تبدیل به خانه های ۲۵ متری شود. هدف از ساخت این خانه ها این است که جوانان با هزینه معقول شروع زندگی را در یک خانه اقتصادی داشته باشند و امکاناتی که در این متراژ وجود ندارد به صورت اشتراکی در اختیار آنها گذاشته می شود مثل سالن های پذیرایی تایمی و سایر امکانات.

وی خاطرنشان کرد: هیچ زمین دولتی برای این طرح دریافت نکردیم و قرارداد با بخش های غیر دولتی در یک زمین ۱۱ هزار متری در منطقه ۱۹ در شرف انعقاد است و متناسب با این کاربری را هم دارد و بعد از انعقاد قرارداد عملیات ساخت شروع خواهد شد.

باقرپور گفت: این خانه ها در واقع هتل آپارتمان هستند و محدودیتی برای متراژ وجود ندارد. مالکیت با اسناد مشاعی به افراد داده خواهد شد. با این خانه ها زوج جوان دغدغه ی اجاره ندارند.

انتهای پیام_