عجایب اقیانوس

یکی از مکان‌هایی که تا کنون بشر نتوانسته به صورت کامل آن را بشناسد، اقیانوس است.

به گزارش گروه دانستنی ها و سرگرمی خبرگزاری الگونیوز، یکی از مکان‌هایی که تا کنون بشر نتوانسته به صورت کامل آن را بشناسد، اقیانوس است، در ادامه به چند عجایب مربوط به اقیانوس ها اشاره می نماییم:

۱_گرداب غول آسا:این گرداب که با اثری از ادگار آلن پو (داستان کوتاه عجیب در گرداب اثر این نویسنده آمریکایی که در 1841 به چاپ رسید) به شهرت رسید در دنیای واقعیت هم رخ می‌دهد. این پدیده بسیار بزرگ و قدرتمند بوده و ناشی از حرکات چرخشی و پیچی حجم قابل توجهی از آب می‌باشد. این حادثه دو مرتبه در روز در غربی‌ترین ناحیه دریای نوروژ در سواحل شمال غرب این کشور رخ می‌دهد.

۲_شکوفه های شب تاب:این جریان اغلب زمانی رخ می‌دهد که حجم قابل توجهی از پلانکتون‌ها توسط موجی واحد شسته شده و به ساحل برده می‌شوند. این گونه از پلانکتون‌ها به دلیل وجود رنگ‌دانه‌های فتوسنتزی خاص به طور طبیعی می‌درخشند.

۳_صدایی شبیه بلوپ:صدای بلوپ (The Bloop) شاید یکی از معروف‌ترین صداهای زیر آبی باشد که در سال ۱۹۹۷ توسط هیدروفون سازمان NOAA ثبت شد. این یکی از بلندترین صداهای ثبت شده از اعماق آب است.از آنجایی که صدای بلوپ شباهت زیادی به موجودات زیر دریا دارد، بسیاری از افراد آن را به Cthulhi (یک هیولای مشابه با هشت پا که در سال ۱۹۲۸ توسط نویسندگان کتاب‌های عملی تخیلی ساخته شده است) نسبت داده‌اند.

۴_ماهی مرکب غول پیکر: مرکب ماهی غول پیکر با نام علمی «Architeuthis dux» یکی از بزرگترین جانوران دنیا به شمار می رود. طول این آبزی گاهی اوقات به ۱۸ متر نیز می رسد و از این لحاظ بزرگترین بی مهره جهان شناخته می شود. مرکب ماهی غول پیکر جانوری نرم تن است و در ردیف «سرپایان» (اختاپوس ها و انواع ماهی مرکب ها قرار بگیرد)

۵_تابوت ماهی:تابوت ماهی حداقل ۱۰ سانتیمتر رشد می کند و در نواحی مرکزی تا شرقی اقیانوس هند در اعماق ۱۳۲۰ تا ۱۷۶۰ متری دیده می شود. نام علمی آبزی که در بالا به آن اشاره شد، در زبان یونانی معنای «دهان سیاه» را می رساند.پوشش سیاه و سفید در دهان و یک برآمدگی در پوزه که به یک گودی ختم می گردد، ظاهر این جانور را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/