عدم توجه به جلو متهم ردیف اول تصادفات فوتی

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن: از میان عوامل بررسی شده تصادفات رانندگی فوتی چهارماهه نخست امسال عدم توجه به جلو آمار 52 درصدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز سرهنگ جوانبخت در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص علت، آمار و ارقام تصادفات شبانه توضیح  داد .

سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به نقش و اهمیت سرعت در تصادفات گفت: سرعت، توانایی‌های راننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و خلاقیت و هنر رانندگی راننده را دچار اختلال می‌کند. همچینن سرعت بالا مانع از تمرکز لازم برای بررسی و تحلیل دید جانبی خود می‌شود. از سوی دیگر سرعت غیرمجاز فرصت واکنش به موقع را از راننده می‌گیرد و موجب تصادفات رانندگی می‌شود.

طبق آمار و ارقام به دست آمده از علت تصادفات رانندگی فوتی چهارماهه نخست سال 1402 عدم توجه به جلو از درصد قابل توجهی برخوردار است. بر این اساس 52 درصد تصادفات رانندگی فوتی چهارماهه سال تا کنون به عدم توجه به جلو مربوط میشود از این رو توصیه می‌شود رانندگان خودروهای پایتخت دقت عمل در این نکته مهم را در اولویت خود قرار دهند تا از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

سرهنگ جوانبخت افزود: اما یکی دیگر از عوامل مهم و مؤثر در تصادفات رانندگی منجر به فوت بر حسب بررسی‌های انجام شده از آمارهای چهارماهه نخست سال 1402 به عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه مربوط می‌شود. بر اساس جدول آماری به دست آمده اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، 29 درصد تصادفات فوتی پایتخت به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه رخ می‌دهد. این عدم توانایی به سرعت غیرمجازی که راننده به آن بی توجه است مربوط می‌شود و خطر آفرینی می‌کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه تغییر مسیر ناگهانی یکی دیگر از عوامل مهم تصادفات رانندگی پایتخت است، گفت: رانندگان وسایل نقلیه با تغییر مسیر های ناگهانی نظم و انضباط ترافیک شهری را مختل می‌کنند و معابر شهری پایتخت را آماده وقوع بدترین حوادث رانندگی و فوت عابران پیاده، سرنشینان و رانندگان دیگر وسایل نقلیه می‌کنند. 6 درصد تصادفات رانندگی فوتی چهارماهه نخست سال تا کنون به این علت اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: از دیگر عوامل تصادفات رانندگی فوتی می‌توان به حرکت در خلاف جهت اشاره کرد که 3 درصد از علل تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص می‌دهد.

گفتنی است، برنامه تلویزیونی شهر امن به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی روزهای زوج ساعت 6:30 صبح از شبکه تهران با پرداخت به موضوعات و مباحث ترافیکی پایتخت روی آنتن می‌رود.

برنامه شهر امن در سه فصل گذشته با محوریت فرهنگ ترافیک و هنجارها و ناهنجاری های اجتماعی در تردد روی آنتن رفت و در یک بسته فرهنگی صبحگاهی تلاش داشت با اطلاع رسانی و آموزش شهروندان پایتخت نشین و البته دیگر هموطنان را از اتفاقات و حوادث ترافیکی مطلع ساخته و فرصتی برای دقایقی گپ و گفت صبحگاهی با هدف آغاز یک روز مفید با برنامه ریزی و مدیریت زمان برای رسیدن به مقصد از بهترین مسیر و در سلامت کامل باشد. این برنامه در فصل جدید به دنبال اتفاقات ویژه ای است که تا کنون پی‌گیری شده است.

انتهای پیام/