فرزاد جمشیدی: هر چقدر بالاتر بیایم هم‌قد شهید حججی نخواهم شد

مجری برنامه‌های مذهبی تلویزیون گفت: فکر می‌کنم از زمانی که در هیأت بودم خودم را شناختم. پدرم بود که من را با هیأت‌ها آشنا کرد. سن بسیار کمی داشتم که به هیأت چهارپایه مرحوم علامه حاج اکبر می‌رفتیم. همانطور که در حال حاضر نیز قد و قواره‌ام نمی‌رسد؛ آن زمان هم قد و قواره‌ام به آن آدم‌ها نمی‌رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ااگونیوز، فرزاد جمشیدی، مجری برنامه‌های مذهبی تلویزیون با حضور در برنامه «نشان ارادت» تولید شبکه دوم سیما در ابتدای این برنامه از دوران کودکی‌اش گفت که در هیات‌ برای هم سن و سال‌هایش صحبت می‌کرده است. او در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم از زمانی که در هیات بودم خودم را شناختم. پدر من آدم ثروتمندی بود. از فعل گذشته استفاده کردم؛ چون چند ماهی می‌شود پدر من مسافر آخرت شده است. پدرم بود که من را با هیات‌ها آشنا کرد. سن بسیار کمی داشتم که به هیات چهارپایه مرحوم علامه حاج اکبر می‌رفتیم. همانطور که در حال حاضر نیز قد و قواره‌ام نمی‌رسد؛ آن زمان هم قد و قواره‌ام به آن آدم‌ها نمی‌رسید.»

او ادامه داد: «تنها ۱۳-۱۴ ساله بودم که در هیات نوجوانان محبان زینب (س) چهارپایه کوچکی می‌گذاشتند و فرزاد جمشیدی در آن سن کم برای بچه‌ها صحبت می‌کرد. فکر می‌کنم بخش مهمی از کار تلویزیون را در بخش روایتگری از آنجا آموختم. زمانی که دیگر عادت کرده بودم گروهی ۳۰-۴۰ نفره از هم‌قطاران و هم‌سن‌های خودم بنشینند و من برای آنها حرف بزنم.»

جمشیدی درباره قصه حسرت کتل که برای خودش پیش آمده است گفت: «می‌گویند کتل و آن پنجه‌ای که آن بالاست دست حضرت ابوالفضل (ع) است. روزی به فرودگاه می‌رفتم و کنار عکس شهید حججی که با یونولیت درست کرده بودند ایستادم تا با آن عکس بگیرم. دخترم زهرا به من گفت بابا می‌توانی مقداری بالاتر بیایی تا هم‌قد شهید حججی شوی؟ در پاسخ گفتم هر چقدر بالاتر بیایم هم‌قد شهید حججی نخواهم شد. نه اینکه آن کتل سنگین بود؛ برای من خیلی سنگین بود. هنوز هم برای من بلند کردن آن کتل سخت است. اینها نماد و نشانه هستند. اگر معرفت آن وجود داشته باشد انسان متوجه خواهد شد که چقدر برایش این کتل‌ها سنگین هستند. چون وظیفه‌اش سنگین است.»آدم‌ها باید آمادگی به کربلا رفتن را داشته باشند.

این مجری تلویزیون با بیان آنکه ابیات بسیاری از دوران کودکی‌اش به خاطر دارد به بینی اشاره کرد که آن را تلفیق کرده است و گفت: «ابیات بسیاری از آن ایام خاطرم هست که یکی از آنها را خودم با یک بیت شعر تلفیق کرده‌ام و درباره مجلس عزای حضرت علی اصغر (ع) است و باقی می‌آیند و به حضرت رباب (س) تسلیت می‌گویند. بچه کوچکی که فرزاد جمشیدی کوچک است در آنجا یک بیت شعر می‌خواند… یک بیت است؛ اما جانگداز. «جای عرض تسلیت دیگر نمی‌ماند که بود/ عرض تیر حرمله از حلق اصغر بیشتر» من مویه کردن‌ها و زجه زدن‌ها را می‌دیدم. کمی که بزرگ‌تر شدم مجری شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه عزای امام حسین (ع) شدم.»

برنامه «نشان ارادت» در قسمت‌های اول تا سوم خود میزبان محمدرضا ورزی کارگردان و مجید شهریاری و فخرالدین صدیق شریف بازیگر بوده است و امروز نیز میزبان یک مجری قدیمی است.

هنرمندان، چهره‌های به‌نام، سوژه‌های اجتماعی، نخبگان، پیرغلامان، دختران قهرمان، کارآفرینان، خیرین، به همراه مردم عادی مهمانان قسمت‌های بعدی برنامه خواهند بود.

مصطفی راغب خواننده تیتراژ پایانی «نشان ارادت» است که به تهیه کنندگی پویان هدایتی در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای هر روز ساعت ۱۷ از شبکه‌های دو و جام جم روی آنتن می‌رود.

انتهای  پیام/