فرشته ها هم گناه می کنند!؟

یادداشت/پریا بیگدلی/ سردبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری الگونیوز؛سریال «گناه فرشته» در همین دو هفته‌ای که عرضه شده، به وضوح جان تازه‌ای به شبکه نمایش خانگی و پلتفرم فیلیمو داده است. 

سریال جدید حامد عنقا در همین دو قسمت نشان داده که احتمالا پدیده زمستان شبکه نمایش خانگی، «گناه فرشته» خواهد بود. اما چطور میشود یک سریال تنها با ۲ قسمت، حواس مخاطب را با خودش همراه می‌کند، آن هم در شرایطی که بسیاری از سریال‌ها گاه حتی تا ۶ قسمت هم زمان می‌بَرَد که اصطلاحا جا بیفتند!

داستان «گناه فرشته» از همان سکانس آغازین جنجالی شروع می‌شود،  همان سکانس اول، همان قسمت اول داستان شروع می‌شود، آن هم چه داستانی! کاملا ماجرامحور و معمایی، و شاید درام و جنایی بر مبنای مضامینی که همه به راحتی لمسش می‌کنند و درگیرش خواهند شد.

شخصیت کاریزماتیک حامد تهرانی و زندگی به ظاهر عاشقانه اش در کنار همسر و دخترش؛ واما حرفِ انتقام وکینه به میان می آید، موتور محرک داستان را حس انتقام‌جویی حامد جلو می‌بَرَد. یک دختر بی‌گناهِ معصومِ هم داریم، فرشته که در اسمش استعاره‌هایی از معصومیت و بی‌گناهی وجود دارد، در یک موقعیت دراماتیک قرار گرفته است. آیا حامد فرشته‌ی نجات فرشته می‌شود؟ در جای دیگر  زندگی حامد و همسرش در خطر است از یک سو آیا همسرش بخاطر خیانت به حامد متهم است یا بعلت همدستی با عشیری ها در واقع قبول کردن وکالت کسی که میداند گناهکار است اما غلط جلوه دادن همه چیز تا یک بی گناه را پای دار بفرستند. در جای دیگر نگرانی مهدی سلطانی در نقش مشفق از زندگی و آینده حامد و همسرش بخصوص دختر نوجوانش را میبینیم.

«گناه فرشته» سریالی با بازیگران جوان و خوش صدایی است! پردیس پورعابدینی، نفس بازغی، دیبا زاهدی… این‌ها بخش مهمی از بازیگران جوان و تازه نفس در ایران هستند، مُراد از جوانی سریال، همین میدان دادن به نسل تازه بازیگری‌ست. از آن طرف استفاده از جمشید گرگین و بهروز رضوی، سریال را «خوش‌صدا» کرده است. گرگین را مخاطب قدیمی‌تر با اجرای «سینما کمدی» به خاطر می‌آورد، رضوی هم که صدایش، مرور خاطرات است. از آن طرف وجود شهاب حسینی، مهدی سلطانی و آشا محرابی… ترکیب بازیگران این سریال را جذاب تر کرده است.

و در آخر این سریال با اشاره به پرونده فسادهای اقتصادی در سکانس دادگاه و به موازات آن تنش زناشویی که به خاطر قبول یک پرونده دیگر رخ می‌دهد، به موازات هم نشانگر دو وضعیت آشنای این روزهاست. در آخر باید ببینیم روند داستان تا نتها همین طور پر تاب و تب و جذاب پیش خواهد رفت یا ممکن است مخاطب را بین راه تشنه رها کرده و از جریان داستان باز بماند و ریتم ساکن به خود بگیرد.

انتهای پیام/