«فرواگ» همان پسر مهران مدیری ست

«فرواگ» اسمِ گروه یا آلبومِ موسقی یا تک آهنگ نیست، «فرواگ» نامِ هنریِ فرهاد مدیری است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ چندی پیش آهنگ جدیدِ فرواگ با نامِ « دستم نمی‌رسد » منتشر شد. این آهنگ به همراه موزیک ویدئوی انیمیشنیِ با کیفیت و شعر و موسیقیِ پخته‌ی خود، به اثری قوی و قابل تأمل بدل شد و همین دلیل باعث شد که به فعالیت فرواگ در این چند سال، نگاه کوتاهی داشته باشیم.

فرهاد مدیری، فرزند مهران مدیری، در سریال‌های مرد دوهزار چهره، قهوه‌ی تلخ، عطسه و ویلای من وظیفه‌ی انتخاب موسیقی را بر عهده داشت و در سریال شوخی کردم یک قدم فراتر گذاشت و جدا از مدیریتِ ساختِ موسیقی، وظیفه‌ی ساختِ موزیک ویدئو‌ها و مستندهای کوتاهِ موجود در سریال را نیز به عهده گرفت.

پس از آن تصمیم گرفت با نامِ هنریِ «فرواگ» به کار خود ادامه دهد. تصمیمی که شاید به مذاقِ بسیاری از مخاطبین خوش نیامد و طرفدارانِ مهران مدیری ترجیح می‌دادند تا پسر او را نیز با نام فرهاد مدیری بشناسند، اما او ترجیح داد تا با نام «فرواگ» به مسیر خود ادامه دهد.

شاید از طرفی هم بتوان این تصمیم را جسورانه دانست، از این جهت که او به جای استفاده از نام مدیری و شرایطی که این نام از لحاظ میزان مخاطب برای او محیا می‌کرد، ترجیح داد نام جدیدی داشته باشد و مسیری جدا برای خود بسازد.

او پس از انتخاب نام فرواگ، در سال ۹۸ از آلبوم‌ موسیقیِ خود به نامِ « نامِ من عشق است… » رونمایی کرد و در این آلبوم به عنوانِ خواننده نقش‌آفرینی کرد. او در تنظیم و آهنگسازیِ این آلبوم هم نقش داشت و با بسیاری از بهترین و بااستعداد‌ترین هنرمندانِ کشور مانندِ آرین کشیشی، امیر دارابی، فریدون بهرامی، سیاوش روشن و بسیاری دیگر همکاری کرد. پس از آن با انتشار چند تک آهنگ و موزیک ویدئو به کار خود ادامه داد.

نکته‌ی دیگر در مورد فرواگ، تسلط او بر تصویر است، همانطور که کارگردانیِ موزیک ویدئو‌هایش را خودش انجام می‌دهد. جدا از این که از کودکی به واسطه‌ی پدرش در فضای سینما بزرگ شده و قطعا بسیار از پدرش آموخته، در بیوگرافیِ او می‌توان دید که ‌دوره‌های بسیاری را نزد اساتید مهم سینما همچون اصغر فرهادی، بهرام بیضایی، عباس کیارستمی، شهرام مکری و… آموزش دیده و فیلم کوتاه ساخته و مسئله‌ی سینما برای او بسیار جدی‌‌ به نظر می‌رسد.

به هر شکل در این لحظه فرواگ بیشتر به عنوان خواننده شناخته می‌شود. باید گفت که او در انتخاب عواملِ خود بسیار دقیق عمل کرده و از موسیقیدان‌های توانایی در کنار خود بهره می‌برد.

در مورد او می‌توان گفت که بسیار کم کار است و به دور از حاشیه کار می‌کند، دو دلیلی که شاید به نفع او نباشند و باعث کم‌تر شنیده شدن و دیده شدن کارهای او شوند.

شما می‌توانید جهت شنیدن آهنگ ها و مشاهده موزیک ویدئو‌های فرواگ از سایت رسمی فرواگ به آدرس farvaag.com استفاده کنید.

انتهای پیام/