«قلب رقه» انتخاب سخت یک فیلمساز کار اولی 

فیلمسازان کار اولی معمولا برای انتخاب آثارشان در قدم اول سراغ آثار آپارتمانی و کم ریسک می‌روند، اما خیرالله تقیانی‌پور با انتخاب «قلب رقه» نشان داده به دنبال سینمای واقعی است. 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ «قلب رقه» از دو منظر فیلم مهمی است نخست آن‌که زوایای پنهان حضور داعش در رقه را به صراحت به تصویر می‌کشد و دوم آن‌که تلاش دارد قهرمان ایرانی خلق کند.

فیلم در گام نخست با قلاب افکنی درست مخاطب را همراه می‌کند و پیچیدگی‌های ارتباط قهرمان فیلم رضا با ریما، مخاطب را تا روشن شدن گره همراهی می‌کند.

فیلمساز در ادامه تلاش می‌کند گره‌افکنی‌ها و گره‌گشایی‌ها در سپری شدن زمان کار پیش برود و به سوالات مخاطب در زمان مقتضی پاسخ دهد.

از دیگر تفاوت‌های «قلب رقه» با آثار سینمایی تولید شده با موضوع داعش، پروداکشن بسیار خوب اثر است؛ طراحی صحنه‌های درگیری بین نیروهای مقاومت و داعش، ایجاد تصاویر خلاقانه از رد و بدل شدن آتش بین دو گروه، صحنه‌های تعقیب و گریز و صحنه‌های رعب‌انگیز خشونت داعش از جمله مواردی است که کارگردان کار اولی فیلم «قلب رقه» از پس آن‌ها برآمده و در گام نخست حتی فیلم در این بخش می‌تواند شانس دریافت سیمرغ داشته باشد.

انتهای پیام/