لئوناردو دیکاپریو نامزد اسکار نشد!

مارتین اسکورسیزی رکورد اسپیلبرگ را شکست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ با اعلام نامزدهای 94 امین جوایز اسکار، مثل همیشه نامهای بزرگی از این لیست جاماندند، گزینه‌هایی شگفتی سازی کردند و برخی دیگر هم رکورد جابه جا کردند تا اینجا اما مهم‌ترین شگفتی نامزد نشدن لئوناردو دی‌کاپروی برای «قاتلین ماه کامل» است.

جان ویلیامز آهنگساز اسطوره‌ای 91 ساله، با نامزدی برای موسیقی فیلم «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» رکورد خود را به عنوان رکورددار بیشترین تعداد نامزدی برای یک فرد زنده جابه جا کرد. ویلیامز با نامزدی امروزش 54 بار در کارنامه خود نامزد اسکار شده و در تاریخ اسکار تنها یک نفر یعنی والتر دیزنی با 59 نامزدی اسکار از او جلوتر است.

ویلیامز همچنین با این نامزدی به تنها فردی در تاریخ بدل شد که توانسته در هفت دهه پیاپی نامزد اسکار شود.

مارتین اسکورسیزی هم یا کسب دهمین نامزدی خود در رشته بهترین کارگردان، استیون اسپیلبرگ با نه نامزدی را پشت سرگذاشت و به تنها کارگردان زنده حال حاضر سینما بدل شد که ده نامزدی اسکار کسب کرده. البته در میان تمام کارگردانان تاریخ ویلیام وایلر با دوازده نامزدی پیشتاز است.

نامهای زیادی هم به عنوان جاماندگان اسکار امسال معرفی شدند، مارگو رابی برای بازی در نقش اصلی «باربی» نامزد نشد و لئوناردو دیکاپریو هم برای «قاتلین ماه کامل» از نامزدی بازماند که جنجال بزرگی در شبکه های اجتماعی به پا کرده. گرتا لی «زندگی‌های گذشته»، بری کیوگان «سالتبرن»، زک افرون «پنجه آهنین»، پنه لوپه کروز «فراری»، جولین مور و ناتالی پورتمن «می دسامبر»، اندرو اسکات «تمام ما غریبه‌ها» و ویلم دفو «بیچارگان» مهمترین بازیگران جامانده از نامزدی اسکار بودند. نامزد نشدن گرتا گرویگ برای «باربی» هم چندان به مذاق فمنیست‌های هالیوود خوش نیامده و در بخش بهترین کارگردان ژوستین تریه «آناتومی یک سقوط» تنها نماینده زنان است.

نامزدی «گودزیلا: منفی یک» ساخته تاکاشی یاماکازی در بخش بهترین جلوه‌های ویژه هم شادی مخاطبین پرشمار این فیلم را به دنبال داشت. این فیلم که تنها با بودجه ده میلیون دلاری ساخته شده و یاماکازی خود سرپرست جلوه‌های ویژه‌اش بوده بیش از 100 میلیون دلار در جهان فروش کرده است.

انتهای پیام/