لیست استقلال چقدر خالی است؟

فهرست استقلال خالی تر از همیشه می شود.

به گزارش گروه ورزشی الگونیوز ،مدیران باشگاه استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه هرچند هنوز نتوانسته‌اند انتظارات هواداران و کادرفنی را برآورده کنند اما فعالیت پررنگی داشته‌اند و نگاهی به جدول نقل‌وانتقالات نشان می‌دهد که استقلالی‌ها در بازار تابستانه موفق شده‌اند با محمدرضا خالدآبادی، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان، منتظر محمد، مهرداد محمدی و آریا برزگر به توافق برسند و قرارداد سامان تورانیان هم در آستانه نهایی‌شدن است. نکته جالب‌توجه خریدهای استقلال در بازار تابستانه، تمرکز مدیریت و کادرفنی باشگاه بر جذب بازیکنان جوان و زیر 23 سال است.

 

جواد نکونام البته در کنار درخواست جذب 4 بازیکن زیر 23 سال، از مدیران باشگاه خواسته تا فهرست تیمش را با حضور حداقل 3 بازیکن خارجی باتجربه پر کنند که گفته می‌شود یکی از 3 گزینه موردنظر نکونام، روبرتو تورس است. در روزهای گذشته گفته می‌شود که استقلالی‌ها نمی‌توانند در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به‌واسطه پر بودن فهرست بازیکنان بزرگسال خود، بازیکن تازه‌ای به خدمت بگیرند اما فعل‌وانفعالات رخ داده در روزهای گذشته نشان می‌دهد که حالا فهرست بازیکنان بزرگسال استقلال برای جذب بازیکن جدید خالی شده است.

 

جدایی 2 مهاجم مغضوبِ نکونام

سرمربی استقلال در شرایطی فهرست مازاد تیمش را تنظیم کرد که دو مهاجم فصل گذشته آبی‌ها در سرلیست فهرست نکونام قرار داشتند. جواد نکونام خطاب به مدیران باشگاه استقلال اعلام کرد که برای فصل جدید نیازی به سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی ندارد که در هفته گذشته شهباززاده قراردادش را با استقلال فسخ کرد و راهی مس رفسنجان شد. روز گذشته هم قرارداد آرمان رمضانی با استقلال فسخ شد و رمضانی با بخشیدن بخش مهمی از مطالبات خود، رضایت‌نامه‌اش را دریافت کرد و گفته می‌شود به‌زودی راهی تراکتور خواهد شد تا با جدایی دو مهاجم فصل گذشته آبی‌ها، دو بازیکن از فهرست بزرگسال استقلال کم شود.

 

عارف نیامد، حامدی‌فر در آستانه جدایی

استقلالی‌ها یک جای خالی فهرست بازیکنان بزرگسال خود را برای عارف غلامی خالی نگه داشته بودند اما با وجود چند نوبت مذاکرات انجام شده با این مدافع باتجربه، گفته می‌شود که احتمال بازگشت غلامی به استقلال به حداقل رسیده و آبی‌ها قصد دارند تا در فصل جدید ترکیب خط دفاعی خود را با حضور بازیکنانی مانند محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی چینش کنند و نیازی به حفظ عارف غلامی ندارند تا عملاً یک سهمیه دیگر در فهرست بزرگسال استقلال خالی شود. همچنین گفته می‌شود امید حامدی‌فر هم که به تازگی وارد فهرست بزرگسالان استقلال شده، در یک‌قدمی جدایی از جمع آبی‌پوشان پایتخت قرار دارد و طی روزهای آینده انتقال او به فولاد خوزستان نهایی خواهد شد.

 

فهرست بازیکنان بزرگسال استقلال:

 

1- حسین حسینی، 2- علیرضا رضایی، 3- ابوالفضل جلالی، 4- جعفر سلمانی، 5- صالح حردانی، 6- کوین یامگا، 7- آرمین سهرابیان، 8- محمدحسین مرادمند، 9- ایمان سلیمی، 10- روزبه چشمی، 11- مهدی مهدی‌پور، 12- زبیر نیک‌نفس، 13- آرش رضاوند، 14- سعید مهری، 15- امیرارسلان مطهری، 16- پیمان بابایی، 17- مهرداد محمدی و 18. سبحان خاقانی

 

لیستی که شاید خالی‌تر هم بشود!

مدیران باشگاه استقلال در حالی در تلاش برای خالی‌کردن فهرست تیم‌شان هستند که گفته می‌شود بعد از توافقات انجام شده با شهباززاده و رمضانی برای جدایی و احتمال قریب‌الوقوع پایان کار حامدی‌فر در استقلال، احتمال جدایی یک بازیکن بزرگسال دیگر هم وجود دارد. علیرضا رضایی با پیشنهادی از تیم شمس‌آذر قزوین مواجه شده اما فعلاً استقلالی‌ها رضایت‌نامه او را صادر نکرده‌اند. گفته می‌شود که آبی‌ها به دنبال فروش قرضی رضایی هستند اما در این زمینه توافقات انجام نشده و همین مسئله باعث شده تا جدایی او از تیم استقلال به تاخیر بیفتد.

 

در انتظار جذب ستاره‌های خارجی

استقلال در دو پنجره اخیر نقل‌وانتقالاتی هیچ‌گاه فهرستش خالی نشده است. در بازار تابستانه فصل گذشته آبی‌ها در لحظات پایانی به دنبال خروج نام امیرارسلان مطهری بودند تا کاوه رضایی را به فهرست خود اضافه کنند که این اتفاق رخ نداد و در بازار زمستانه هم تلاش‌ها برای جلب رضایت سیاوش یزدانی بی‌ثمر بود و در نهایت قرارداد او به صورت یک‌طرفه فسخ شد! شرایط در فصل جدید نسبت به فصل گذشته متفاوت است و دیگر آبی‌ها دغدغه خالی‌کردن فهرست خود را ندارند و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط به‌وجود آمده، طی روزهای آینده استقلالی‌ها حداقل دو خرید خارجی خود را نهایی خواهند کرد تا با فهرستی نونوار شده در لیگ بیست‌وسوم حضور پیدا کنند.

 

لیست زیر 23 سال آبی‌ها تکمیل است!

آبی‌پوشان پایتخت در بازار تابستانه تمرکز خود را روی جذب بازیکن زیر 23 سال گذاشتند و همین مسئله باعث شده تا فهرست زیر 23 سال آبی‌ها تکمیل شود. البته که روز گذشته کارگروه ناظر بر دستورالعمل قراردادهای ورزشی یک سهمیه زیر 23 سال به فهرست تیم‌ها اضافه کرد تا هر تیم مجوز استفاده از 7 بازیکن زیر 23 سال را در فهرست خود داشته باشد. در حال حاضر استقلالی‌ها در فهرست خود، سینا سعیدی‌فر را در کنار محمدرضا خالدآبادی، منتظر محمد، محمدحسین زواری، امیرعلی صادقی و آریا برزگر دارند و گفته می‌شود که قرارداد سامان تورانیان هم در حال نهایی‌شدن است تا فهرست 7 نفره آبی‌ها تکمیل شود. در این میان خبرهایی درباره جدایی سعیدی‌فر از استقلال وجود دارد اما او در شرایطی مشابه رضایی هنوز موفق به دریافت رضایت‌نامه خود نشده و گویا استقلالی‌ها به جدایی قطعی او راضی نیستند و می‌خواهند او را به صورت قرضی در اختیار تیم دیگری قرار بدهند!

 

انتهای پیام/