لیلا حاتمی تصور را تغییر داد

کارگردان فیلم تصور: آنقدر فیلم نامه را بازنویسی کردیم تا لیلا حاتمی راضی شد بازی کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری الگونیوز، علی بهراد کارگردان فیلم سینمایی «تصور» درباره بازی لیلا حاتمی در این فیلم گفت:«ما پیش از این فیلم قرار بود در فیلمی به نام «اسکاتلند» همکاری داشته باشیم. شروع آشنایی ما همان فیلم بود اما در اواخر سال ۹۸ بود و تولید آن فیلم با ماجراهای کرونا مصادف و همه چیز تعطیل شد. من به خانم حاتمی ساخت این ایده جمع‌وجور را پیشنهاد دادم. ابتدا قصه کلی را تعریف کردم و در چند نوبت نسخه‌هایی از فیلمنامه را هم ارسال کردم. آنقدر نوشتم و ارسال کردم تا راضی بشوند. نتیجه این سخت‌گیری خانم حاتمی روی کیفیت نهایی فیلم هم تأثیر گذاشته است.».
زمانی که من و لیلا حاتمی درباره ایده اولیه فیلم صحبت کردیم، توقع‌مان تولید یک فیلم جمع‌وجور و محفلی بود که احتمالاً قرار است عده کمی از مخاطبان را در محدوده شهر تهران راضی کند، فیلم اما از جشنواره کن سر درآورد و آنقدر بزرگ شد که همه اتفاقات بعد از آن فراتر از توقع ما بود، حتی همین اکران عمومی آن در ایران! به همین دلیل هم به‌رغم آنکه می‌پذیرم که فیلم می‌توانست فروش خیلی بهتری داشته باشد، اما از شرایط اکران آن راضی هستم. فیلم برای بخشی از جامعه ایران ساخته شده است که در قهر با سالن‌های سینما هستند و در هر حال به سینما نمی‌روند.
بعد از اینکه فیلم در جشنواره کن اکران شد، وقتی برگشتم دوستان سازمان سینمایی اصلاحیه‌هایی به من دادند من برای آنکه بتوانم مجوز فیلم دیگرم را بگیرم، اعمال این ممیزی‌ها را پذیرفتم. البته پیش‌تر درباره ۴ مورد اصلاحیه با من صحبت کرده بودند که تبدیل به ۲۰ مورد شد. اگر می‌خواستم همه آن اصلاحات را اعمال کنم، فیلم کمتر از ۷۰ دقیقه می‌شد و دیگر امکان اکران نداشت!»
انتهای پیام/