مارک مارگولیس در ۸۳ سالگی درگذشت

بازیگر «بریکینگ بد» و «بتر کال ساول» درگذشت.

به گزارش کرده فرهنگ و هنر الگونیوز؛  مارک مارگولیس که بیش از هر نقشی برای با بازی در نقش هکتور سالمانکا عضو ساکت و روی ویلچر در «برکینگ بد» و رئیس خاندان سالامانکا در «بهتره به ساول تماس بگیری» شناخته می‌شود، در ۸۳ سالگی درگذشت.

مارگولیس کار خود را با استلا آدلر استاد اسطوره بازیگری آغاز کرد و خیلی زود به مقام دستیاری آدلر رسید. اولین بازی مهم اد در نقش قاتلی بولویایی در «صورت زخمی» برایان دی‌پالما بود. نقش‌هایی مثل شخصیت صاحبخانه در «آیس ونچورا: کارآگاه حيوانات اهلی» و «آرتور» و «لباسی برای کشتن» هم توسط او بازی شد. او یکی از بازیگران محبوب دارن آرونوفسکی بود و در اولین فیلم او «پی» ایفای نقش کرد. این همکاری در «مرثیه‌ای برای یک رویا»، «چشمه»، «کشتی‌گیر» و «قوی سیاه» و «نوح» ایفای نقش کرد. او درباره همکاری با آرونوفسکی گفته:«او حسی از تعهد به من داشت. من وقتی او گمنام بود در فیلم «پی» با بودجه شصت هزار دلاری بازی کردم. من سه ماه دنبالش افتادم چون پولم را نمی‌داد و دائم به من دروغ می‌گفت. آخر به مادرش زنگ زدم که غذای فیلم را تامین می‌کرد و پولم را زنده کردم.»

اما شاه نقش مارگولیس کاراکتر هکتور سالامنکا در «برکینگ بد» بود که در اپیزود دوم فصل دوم وارد سریال شد. مردی که بعدها در «بهتره با ساول تماس بگیری» مشخص شد به نوعی بازوی اجرایی رئیس مافیای مکزیک دون الادیو در نیومکزیکو بود. بازی بدون دیالوگ و تنها با چهره مارگولیس به همراه صدای زنگی که برای ارتباط استفاده می‌کرد بسیار مشهور شد. او درباره این نقش گفت:«من ابتدا برای یک اپیزود به برکینگ بد آمدم اما کسی مسیر سلیقه مردم را نمی‌داند و طرفدارن با من حال کردند.»

انتهای پیام/