معابر را برای متخلفین در معابر شهر تهران ناامن می‌کنیم

۷۸ درصد از تصادفات در راه و بیمارستان فوت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در سومین گردمایی مهندسی ایمنی و ترافیک شهر تهران اعلام کرد:
پیشنهاد می‌شود در تهران نیز مسیر سبز جهت تردد ایمن احداث شود
۷۸ درصد از تصادفات در راه و بیمارستان فوت می‌شوند.

سرهنگ سید ابوالفضل گفت : ۹ میلیون موتور سیکلت وخودرو در تهران تردد می‌کنند که ۳۵۰ هزار خودرو فقط از آزادراه تهران کرج تردد دارند . روزانه ۲۰ میلیون سفر در شهر تهران داریم .

وی افزود : ۹ میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت ثابت در شهر تهران هستند و حدود ۴ میلیون نفر نیز جمعیت شناور در تهران وجود دارد که در حال تردد هستند اگر این موارد و آمارها و عددها را کنار هم بگذاریم نتیجه می‌گیریم که اهمیت ایمنی در این سفرها بسیار مشخص و مهم است .
وی گفت : ۷۸ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در راه و یا در بیمارستان فوت شده اند که اهمیت بحث ایمنی و سلامت را نشان می‌دهد.
سرهنگ موسوی پور افزود : پیشنهاد می‌شود در تهران نیز مسیر سبز جهت تردد ایمن احداث شود.
وی گفت : طرح ۱۰ با اقداماتی زود بازده و کم هزینه از دی ماه سال گذشته اجرایی شد .در اتاق فکر فکری که تشکیل گردید تصمیم گرفت شد که طرح ۱۰ اجرا گردد تا فوتی‌ها به حداقل برسد و نتیجه این شد که ۴۰ نفر کاهش تصادفات فوتی را داشتیم .
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود : بررسی‌های صورت گرفته نشان داد ۴۰ درصد از کل فوتی‌ها مربوط به فوت موتور سواران و ۶۰ درصد نیز از کل تصادفات مربوط به تصادفات جرحی موتور سواران در شهر تهران می‌باشد .
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح ۱۰ به برنامه ۱۰ تغییر یافت که این مهم قطعا نیاز بود .
طرح ۲۰ در سه موضوع اقدامات مهندسی ترافیک برخورد با تخلفات و اقدامات آموزشی انجام شد.
وی گفت : بسته ای پیشنهادی در قالب هوشمندسازی آماده کردیم که مورد تایید قرار گرفته است که امیدواریم دربازه زمانی ۲ ساله بتوانیم این ۴۵۲۰۰ مورد از این سامانه را هوشمند سازی کنیم .
سرهنگ موسوی پور بیان داشت : قرار است ۱۰ دوربین پرتابل كه قابلیت جابجایی دارند را به پلیس راهور تحویل شود .ما با همین چند دوربین پورتابل با برخورد با تخلفات ، معابر را برای متخلفین ناامن می‌کنیم .
وی اظهار داشت : جلسات همیشگی و مستمری با معاونت‌های مختلف شهرداری تهران داریم که فقط در شش ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آسفالت در شهر تهران ریخته شده است .
وی گفت : حدود ۳۰۰ و یا ۴۰۰ هزار موتور سیکلت در بحث پیک موتوری در شهر تهران کار می‌کند که تصمیم داریم به سراغ آنها رفته و طرح ایمنی و سلامت را در خصوص آنها اجرایی کنیم . که ادارات و سازمان‌ها خیلی در این مهم می‌توانند به پلیس راهور کمک کنند .
وی افزود : اینکه فقط بگوییم پلیس به تنهایی می‌تواند تنهایی این اقدامات را انجام دهد نمی‌شود و همه باید به اتفاق با یکدیگر همکاری کرده تا بتوانیم به خوبی مسئولیت‌های خود را انجام دهیم . البته
با مشارکت شهروندان بحث همه با هم کلاه ایمنی را همانند کمربند ایمنی می‌توانیم نهادینه نماییم. حتماً استفاده از کلاه ایمنی را می‌توانیم نهادینه کنیم در هر جلسه‌ای که شرکت کردیم با خود کلاه ایمنی بردیم و به بخشی از مراجعین و کارکنان کلاه کاسکت هدیه دادیم .

همگی به کار فرهنگی اعتقاد داریم/ ۳۰۰ نفر فوتی در ۶ ماهه سال جاری در شهر تهران آمار بسیار زیادی است/ تردد موتور سواران در شهر تهران باید ساماندهی شود
سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین گردهمایی ایمنی و ترافیک شهر تهران :
در برخی تقاطع‌ها که عبور می‌کنم از تردد موتور سواران خجالت می‌کشم
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن هفته فراجا گفت : با توجه به ماموریت‌های متعددی که در این ایام داشتیم یک تراکمی از ماموریت‌های سنگین پشت سر گذاشتیم که انشالله زحمات بنده ذخیره آخرت گردد .
تامین امنیت در بحث امنیت عمومی و امنیت ترافیکی جز یک پدیده اجتماعی متفاوتی دارد سازمان‌های مختلف عهده‌دار این قضیه هستند. ما امروز افتخار داریم که در تهران با همه دستگاه‌ها این ارتباط به وجود آمده و در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه حمل و نقل دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران امروز با پلیس همکاری کامل را دارند و در کنار همدیگر هستند همین موضوع به پیشرفت‌ها کمک می‌کند و باعث کاهش‌های محسوس در تصادفات می‌گردد.

سردار محمدیان گفت : در حوزه های مختلف به مسائل فرهنگی اعتقاد داریم ،
اولویت فرهنگ سازی باید با پیکان مطهری باشد که از پیاده‌روها می‌گذرند از هر جایی که بتوانند عبور می‌کنند اول به سراغ این موتور سواران برویم و فرهنگ سازی را از آنها شروع کنیم .
فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان داشت : باید به ازای هر فروشگاه یا هر جایی که پیک موتوری دارد اگر مثلاً ۵ بار تخلفی از آنها دیدیم با مسئول آنجا برخورد شود ، تخلفات شامل کلیه موارد مانند عدم استفاده از کلاه ایمنی و تخلفات رانندگی می‌شود .
وی گفت: ما حاضریم چند صد نفر از ماموران را در اختیار بحث ترافیک قرار دهیم تا عددهای کشته شدگان را در شهر تهران نبینیم .
سردار محمدیان افزود : عدد ۳۰۰ نفر کشته شدگان در تصادف رانندگی در ۶ ماهه سال جاری شهر تهران بسیار زیاد است چرا که این ۳۰۰ نفر خود خانواده دارند و آنها نیز درگیر این فوتی‌ها شده‌اند .
ؤی بیان داشت : مشارکت همه را باید در بحث فرهنگ سازی در شهر تهران باید داشته باشیم و همگان را باید در این امر مشارکت دهیم و مسئولان مجموعه‌ها سازمان‌ها را باید پای کار بیاوریم تا موتور سواران آنان قانونمند شوند .
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: بنده که از تقاطع‌هایی در سطح شهر تهران عبور می‌کنم واقعاً خجالت می‌کشم که تردد موتور سوارها بدون گونه بی‌انضباط و بی‌قانون است ترددهای نا ایمن باید ساماندهی شود .
وی اظهار داشت : حمل لبنیات بدون یخچال ممنوع است و حتماً خودروهایی که اقدام به این کار می‌کنند باید مجهز به یخچال شوند مردم همیشه در اوایل سال تحصیلی گلایه داشتم که ترددهای اضافی مانند تردد کامیونت‌های حمل مواد غذایی باعث ترافیک می‌شود که امسال ترددها را نداشتیم و امسال گره ترافیکی را در این خصوص شاهد نبودیم .

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ :
با اجرای طرح ۱۰ در تهران شاهد ۱۸ درصد کاهش تصادفات و با اجرای طرح ۲۰ شاهد کاهش ۱۲ درصدی تصادف‌ها در شهر تهران بودیم
۶۸ محل از ۴۵۸ نقطه حادثه خیز در تهران ایمنی سازی شده ٫ مابقی منتظر همکاری شهرداری تهران
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ,در سومین گردهمایی مهندسی ایمنی و ترافیک که صبح امروز در محل پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سرهنگ موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ،سر کلانتران و روسای مناطق پلیس راهور تهران بزرگ ،معاون و معاونین سازمان حمل و نقل ترافیک مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران حضور یافتند تشکیل شد .
سرهنگ مومنی در ابتدای این گردهمایی گفت : این جلسه جهت ارتقای ایمنی برگزار شده تا بتوانیم سیاست‌ها را در حوزه ترافیک در نظر بگیریم . در شهر تهران ۷۰۰ کیلومتر معابر بزرگراه ،روزانه ۲۰ میلیون سفر، ۱۳ میلیون نفر جمعیت در تردد ۴ میلیون و سیصد هزار موتور وجود دارد ،روزانه حدود ۲۲۰۰ خبر تصادف از طرف مردم اعلام می‌شودكه ۲۲ درصد از تصادفات کل کشور در شهر تهران اتفاق می‌افتد که شامل رویدادها مراسمات حجم ترددها عدم تناسب سفر با معابر و…. می شود .
وی بیان داشت : مهندسی ترافیک ، آموزش ها و برنامه های مختلف و اعمال قانون ها را در راس امور قرار داده ایم . ۶۹ بازدید از معابر و گروهای ترافیکی داشته ایم ، ۶۸ نقطه حادثه خیز داریم که تمام آنها بررسی و رفع شده است . ۴۵۸ نقطه شناسایی شد و ۶۸ نقطه از آنها رفع نقص و رفع گره ترافیکی شده است .
وی گفت : در طرح ۲۰ ، بیست راهکار جهت کاهش تصادفات زود بازده و کم هزینه ارایه شد ، ۱۲۰ مورد آمایش تابلویی در محورهای بزرگراهی داشتیم . ۱۸۶ مورد رفع نقاط حادثه خیز انجام شده است . ۱۱۶ محل در بحث سرعت کاه انجام شده است که یک میلیون و ۲۳۶ هزار تن آسفالت ریزی در بخش معابر داشته ایم .
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : طرح ۱۰ در خصوص ساماندهی تردد موتور سواران در شهر تهران به مرحله اجرا درآمد. ۹۲ محل جهت عدم تردد موتور سواران در پیاده‌روها انجام شده ۳ مسیر خطوط ویژه انسداد شد و در بحث انضباط بخشی موتورسواران ۷۰ معبر در بحث پارک حاشیه‌ای درست و ۳۵۰۰ کیلومتر خط کشی محوری انجام شد .
سرهنگ مومنی گفت : در حوزه آموزش و فرهنگ سازی ۲۱ برنامه تلویزیونی در شهر امن پخش شده و ۳۷ برنامه رادیویی داشته‌ایم؟ شش مورد طراحی کاریکاتور صورت گرفت و در بحث انضباط بخشی تردد موتور سواران یک میلیون تراکت در سطح شهر پخش شده و کلیپ‌های آموزشی در صدا و سیما پخش گردید که ۲۲ مورد اکران محیطی در بیلبوردهای شهر تهران داشتیم و ۳۲۰ هزار مورد پخش کلیپ آموزشی در خودپردازها پخش شده است .

وی گفت : ۶۵ مورد موتورسیکلت‌های سنگین در معابر توقیف شده است روزانه ۶۲۰۰ موتور سیکلت متخلف در سطح شهر تهران اعمال قانون شده است. ۳۷۹ هزار مورد برخورد با عدم استفاده از کلاه ایمنی صورت گرفته و اعمال قانون شده اند و با ۷۴۵ هزار برخورد با خودروهای سنگین داشته ایم و ۱۱۴ هزار مورد نیز توقیف ساعتی داشتیم .
سرهنگ احسان مومنی بیان داشت : اقدامات مهندسی ترافیک و اجرای قوانین و مقررات و موارد آموزشی می‌بایست را در کاهش تصادفات می ببینیمکه ۱۸ درصد شاهد کاهش تصادفات موتور سیکلت در شهر تهران بوده ایم .
وی افزود : با اجرای طرح ۲۰ حدود ۱۲ درصد شاهد کاهش تصادفات فوتی در شهر تهران بودیم . همچنین ۱۱۱ نفر معادل ۳۷ درصد کل فوتی‌ها مربوط به عابرین پیاده بوده است ۱۴۰ نفر موتور سیکلت بودند و ۴۹ نفر معادل ۱۶ درصد راننده و سرنشین خودرو شامل می‌شود .
سرهنگ احسان مومنی گفت : حدود ۲۰ درصد شاهد کاهش فوت عابرین پیاده در ۶ ماهه سال جاری در شهر تهران و حدود ۱۸ درصد کاهش تصادفات فوتی موتور سواران بودیم . اما در بحث خودرو ، ۵۸ درصد شاهد افزایش فوتی رانندگان خودرو در این مدت بوده ایم .
وی افزود : ۳۰۰ نفر در سال جاری فوتی شهروندان را در شهر تهران شاهد ؤ حدود۲۷ درصد شاهد افزایش تصادفات خسارتی بوده ایم . که از ۱۲ هزار مصدوم رانندگی ۶۸ درصد مربوط به موتور سواران می‌باشد .

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : تصادفات بر اساس مناطق به این صورت بوده که منطقه ۲ با ۳۹ نفر فوتی ۱۰ نفر افزایش داشته است و منطقه ۱۱ با ۱۰ نفر فوتی و ۴ نفر افزایش مناطق ۱۵ و ۱۹ بدون تغییر و در بقیه مناطق شاهد کاهش تصادفات در مناطق دیگر بوده‌ایم .
وی افزود : در تصادفات شب ۱۰۴ نفر در بزرگراه اتفاق افتاده که ۱۵۰ نفر از ۳۰۰ نفر فوتی شهر تهران بین ساعات ۹:۳۰ تا ۶ صبح روی داده است . ۷۱ درصد در بزرگراه ۲۱ درصد در خیابان اصلی و مابقی در سایر موارد بوده است .
وی گفت : بالاترین آمار در بزرگراه آزادگان سعیدی و همت بوده است . علت تصادفات شب به خاطر سرعت عدم تامین دید کافی بوده است.

انتهای پیام/