معاون وزیر ارشاد: اتمام پروژه های رها شده فرهنگی در دولت سیزدهم/ زیرساخت‌های استان‌ها تقویت می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد گفت: حدود ۵۵۰ طرح عمرانی در ابتدای آغاز به کار دولت داشتیم، که نیمه ساخت و برخی هم رها شده بود که با توجه به سفرهای استانی ریاست‌جمهوری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای برای این طرح ها تخصیص داده شد که بخش عمده این پروژه‌ها به سرانجام رسیده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دولت مردمی در زمینه پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ، اظهار کرد: حدود ۵۵۰ طرح عمرانی در ابتدای آغاز به کار دولت داشتیم، که نیمه ساخت و برخی هم رها شده بود که با توجه به سفرهای استانی ریاست‌جمهوری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای برای این طرح ها تخصیص داده شد.

وی با تأکید بر این بخش عمده این پروژه‌ها به سرانجام رسیده است؛ از تکمیل پروژه‌های عمرانی «بیستون» و «دانش» کرمانشاه خبر داد و گفت: پروژه‌های تالار مرکزی یزد و اراک هم در حال اتمام است و به زودی به ظرفیت‌های فرهنگی کشور اضافه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های فرهنگی استان‌ها در حوزه سخت‌افزاری، گفت: تجهیز و نوسازی زیرساخت‌های فرهنگی استان‌ها از دیگر مواردی است که در اولویت قرار گرفته و در دور دوم سفرهای استانی ریاست جمهوری، اعتبار قابل توجهی برای این بخش در نظر گرفته می‌شود.

تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان‌ها، از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد تأکید اسلامی قرار گرفت.

اسلامی با تأکید بر اینکه برای بررسی مسائل و موضوعات استان‌ها، سفرهای استانی در دستور کار این معاونت قرار گرفته و هر دوهفته به یکی از استانهای کشور سفر می‌کنم، تصریح کرد: دیدار با همکاران برای رسیدگی به مسائل حوزه نیروی انسانی و همینطور بازدید از زیرساخت‌های فرهنگی هنری و پروژه‌های عمرانی از اولویت‌های سفرهای استانی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در دولت سیزدهم به دنبال توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر هستیم، تصریح کرد: توجه به مقوله‌های «عدالت فرهنگی» و «اقتصاد فرهنگ و هنر» از شعارهای اساسی است‌ که‌ مقام عالی وزارت به طور مستمر پیگیر آن هستند. دستیابی به اقتصادی پویا و فعال در حوزه فرهنگ و هنر از مواردی است که در این دولت برای آن برنامه‌ریزی شده و به دنبال تحقق این مهم هستیم.

توجه به مقوله نیروی انسانی از دیگر مواردی بود که اسلامی به آن اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار نیرو از وزارت ارشاد خارج شده‌اند و جذب نیرو در این وزارتخانه در فاصله ۱۰ سال، به ۶۰۰ نفر نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته با تلاش‌های بی وقفه‌ای که صورت گرفت، پس از جلسات متعدد کارشناسی و پیگیری‌های مجدانه وزیر محترم در دولت، سرانجام سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه را صادر کرد که در مرحله نخست جذب ۴۰۰ نیرو قطعی شده است و ۸۵ درصد از این تعداد به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه توضیحاتی هم درخصوص ساخت مسکن هنرمندان ارائه کرد و گفت: این پروژه با نام «شهر هنر» آذرماه امسال با حضور مقام عالی وزارت کلنگ‌زنی شد. به صورت مستمر پیگیر روند ساخت این پروژه عمرانی هستیم و تلاش می‌کنیم این روند در استان‌ها هم اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/