معرفی کتاب های «ماه خاتون»و «مثل نور» در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

كتاب های « مثل نور» و«ماه خاتون»امشب یكشنبه ۲۹ مرداد در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه كتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است كه در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان این دو كتاب آثارشان معرفی می‌شود.

در بخش نخست برنامه« محمدرسول تبیك» به عنوان كارشناس مجری برنامه با “سمیه سلیمانی” نویسنده كتاب «مثل نور» از انتشارات “چاپ و نشر بین الملل” گفتگو می كند‌.

«مثل نور» داستانی تاریخی و واقعی است.

نه آنقدر واقعی كه هیچ بهره ای از خیال نبرده باشدو نه آنقدر خیالی كه واقعیت تاریخی را فراموش كند.

داستانی از دلدادگی جوانی شیرازی و مانع عجیبی كه در راه رسیدن به معشوق پیش پایش میگذارند.

بازخوانی اتفاقاتی كه روز های پر التهاب ایران را در كنار حال و روز آشفته اسماعیل ، جوان عاشق به تصویر می كشد.

مثل نور روایت پیشوا و پیروانی است كه در عصر هجوم تاریكی، دنبال تكثیر نور میگردند.

مثل نور، تالیف سمیه سلیمانی، بازنویسی و برداشتی آزاد است از كتاب (ماه طلعت) نوشته دكتر غلامحسن اسكندری، كه در بهار سال ۱۴۰۲ توسط چاپ و نشر بین الملل منتشر شده‌است.

در بخش دوم برنامه « حامد صلاحی»كارشناس مجری برنامه با «مجید پورولی كلشتری» نویسنده كتاب «ماه خاتون» از انتشارات “چاپ و نشر بین الملل” گفتگو می كند.

كتاب ماه خاتون داستانی از مجید پور ولی كلشتری است. این داستان درباره دختر حاكم اصفهان در زمان سلطنت سلسله صفویان است. دختری كه در بستر بیماری افتاده است و پزشكان از درمانش عاجز شده‌اند. اما ناگهان نور حقیقت بر او می‌تابد.

مجید پور ولی كلشتری در كتاب ماه خاتون داستان زندگی دختر حاكم اصفهان در زمان سلطنت صفویان را نوشته است. او به یك بیماری ناشناخته دچار شده است. در بستر بیماری افتاده است و پزشكان از درمان او عاجز مانده‌اند. اما ناگهان طبیب حاذقی از كاشان سر می‌رسد. او كه در حقیقت یكی از علما شیعه است، موفق می‌شود تا بیماری دختر حاكم را درمان كند. همین كار او باعث می‌شود تا مناظره‌هایی میان او و عالمان اهل سنت در بگیرد. مناظراتی كه مانند نوری هدایت بخش و نجات دهنده دختر حاكم را آگاه می‌كند.

داستان به شكل مناظره و گفت‌وگو بین یكی از علمای شیعه و فرزند یكی از امرای اهل سنت پیش می‌رود. در میان این گفتگوها فضائل اهل‌بیت تبیین می‌شود و راه را برای هدایت او باز می‌كند. این داستان به ما نشان می‌دهد كه چطور در یك گفت‌وگوی مسالمت‌آمیزی كه بین یك طبیب شیعه و اهل سنت روی می‌دهد، نورانیت اهل‌بیت (ع) مشخص و آشكار می‌شود.

برنامه « چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه كنندگی زهرا نصرالهی، یكشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/