منتقدان درباره نمایش «باغ شب نمای ما» چه می گویند؟

 نمایش «باغ شب نمای ما» به قلم «اکبر رادی» و به کارگردانی «هادی مرزبان»، از ابتدای مهرماه به صحنه فرهنگسرای نیاوران رفته و این روزها اجراهای پایانی خود را پشت سر می گذراند.

به گزارش خبرنگار هنری خبرگزاری الگونیوز؛ نمایش «باغ شب نمای ما» روایتی از زندگی و مرگ «ناصرالین شاه قاجار» است و در این نمایش «ایرج راد» در نقش «ناصرالدین شاه»، «فرزانه کابلی» در نقش «انیسالدوله» همسرِشاه و «سپیده آرمان» در نقش «فخرالدوله» دخترِشاه در کنار سایر بازیگران حضور پیدا کرده اند.

شاهین شجری کهن: «باغ شب نمای ما» مرزبان، اثر قابل توجهی است که یک «ایرج راد» پرانرژی و یک «فرزانه کابلی» مسلط دارد. «سپیده آرمان» که در نقش دختر «ناصرالدین شاه» بازی می کند، حضور مسلطی روی صحنه دارد و هر چه نمایش جلوتر می رود، رگه های فانتزی شخصیت را بهتر گسترش می دهد.

همایون علی آبادی: «اکبر رادی» و «هادی مرزبان»؛ چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی، «مرزبان» با صحنه چه می کند، چه جولانی می دهد و چه ادای دینی می کند به تئاتری عزیز ما که یادش هماره خوش است.

عباس غفاری: نقش آفرینی های «ایرج راد» و «سپیده آرمان» در «باغ شبنمای ما» چشم نواز است.

علی علایی: بازی غافلگیرکننده «ایرج راد»، حضور مسلط «فرزانه  کابلی» و «سپیده آرمان» بازیگرِ نقش «فخرالدوله» که از آزمون سختی گذر کرد و توانست ابعاد مختلف درونی و بیرونی کاراکتر را در اجرایی مینی مالیستی، آشنای مخاطب کند.

محمد محمدیان: «ایرج راد» چهل سال پس از «امیرکبیر»، با همان توانایی «ناصرالدین شاه» شده. «سپیده آرمان» با آن بازی آرام و درونگرای خود در فیلم آهو، این بار با چهره دیگری از توانایی اش، نقش متضادی را خلق کرده؛ دختر پرشر و شور و طناز شاه که از پسش برآمده.

فرامرز روشنایی: بازی متبحرانه و خستگی ناپذیرِ«ایرج راد» بر صحنه و بازی دلچسب و روان «سپیده آرمان» که به خوبی از عهده نقش شاهزاده در این نمایش برآمده است.

حمید لازمی: بازی خوب و پرانرژی «ایرج راد» در نقشی پردیالوگ. «سپیده آرمان» در نقش دختر نازپرورده «ناصرالدین شاه» و معشوقه شاعرمسلک، تجسم درستی از نقش داشته و عشق میان دختر و پدر را به درستی نشان داده است.

 

انتهای پیام/