نامزدها ۲۲ خرداد معرفی می‌شوند

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان در طول پنج روز فرصت به ۲۸۷ نفر رسید که از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت‌نام بودند.

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان در طول پنج روز فرصت به ۲۸۷ نفر رسید که از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت‌نام بودند.

به گزارش خبرنگار الگونیوز ، سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان در طول پنج روز فرصت به ۲۸۷ نفر رسید که از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت‌نام بودند.

وی اظهار کرد: ما در ستاد انتخابات کشور بنا را بر ارتقای کیفیت اجرایی ثبت‌نام گذاشتیم و تمام مسائل دوره‌های بعد پیش‌بینی شد و آنچه به اذعان مراجعه‌کنندگان و داوطلبان رسیده این است که رشد داشتیم و وضعیت بهتر از گذشته داشته‌ایم.

معاون سیاسی وزارت کشور بیان کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان در سال ۱۳۹۶ تا ۱۶۳۶ نفر بود که در سال ۱۴۰۰ به ۵۹۲ نفر کاهش یافت و در طول این پنج رو نیز ۲۸۷ نفر مراجعه‌کننده داشتیم که از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت‌نام را بودند.

شاهچراغی تاکید کرد: پس از این، هفت روز شورای نگهبان فرصت بررسی وضعیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات را دارد تا در نهایت اسامی کاندیداهای انتخابات اعلام شود.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه از روز ۲۲ خرداد اسامی واجدان شرایط حضور در رقابت ریاست جمهوری توسط وزارت کشور منتشر می شود، اذعان کرد: به مدت ۱۵ روز از تاریخ ۲۲ خرداد کسانی که تأیید صلاحیت شدند اقدام به تبلیغات می کنند. نهایتا روز ۷ تیر تبلیغات ممنوع است و روز ۸ تیر ماه روز انتخابات مرحله اول است؛ اگر انتخابات در مرحله اول تمام شد، ادامه فرآیند طی می شود؛ اگر تمام نشد، هفته بعد از مرحله اول یعنی ۱۵ تیر ماه مجددا مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود .

رئیس ستاد انتخابات تاکید کرد: حدود ۶۰ هزار شعبه در سراسر کشور پیش بینی شده است. در ۹۰ هزار نقطه فرآیند رای گیری انجام خواهد شد. همه ی بستر ها برای یک انتخابات خوب فراهم است.

وی بیان کرد: در طول این ۵ روز افراد متعدد سوای از حضور در عرصه انتخابات به وزارت کشور مراجعه کردند و باید توجه کرد هر مراجعه ای در وزارت کشور دلیلی بر ثبت نام نیست. کسانی همه که برای ثبت نام آمدند ولی واجد شرایط نبودند، شرایط پذیرفتند. امروز ۴۳ نفر واجد شرایط ثبت نام بودند که روزپرکاری بود.