ناکارآمدی و عدم دسترسی به حمل و نقل عمومی دلیل استفاده مردم از خودروی شخصی در تهران روی میز تهران بیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی الگونیوز؛ سردار حمیدی، گفت: بالای ۲۱ میلیون سفر در روز در تهران ثبت شده است. ۴ و نیم میلیون خودرو تردد کننده در تهران داریم. البته ترافیک مسئله تمام کلان شهرهای تهران است. حمیدی ادامه داد: به صورت ثابت در دهه آحر شهریور ماه اوج سفرهای جاده ای و روزهای آخر […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی الگونیوز؛ سردار حمیدی، گفت: بالای ۲۱ میلیون سفر در روز در تهران ثبت شده است. ۴ و نیم میلیون خودرو تردد کننده در تهران داریم. البته ترافیک مسئله تمام کلان شهرهای تهران است.

حمیدی ادامه داد: به صورت ثابت در دهه آحر شهریور ماه اوج سفرهای جاده ای و روزهای آخر شهرویر اوج سفرهای درون شهری است. اما وقتی مراکز آموزشی بازگشایی می شود شرایط کاملا متفاوت می شود و میانگین سفر در طول روز ۲۵ تا ۳۰ درصد به ترافیک تهران به نسبت ۶ ماهه دوم اضافه می شود. سالانه یک میلیون خودرو به حوزه حمل و نقل شخصی افزوده می شود.

وی با بیان اینکه ۲۶ میلیون تردد میانگین تردد در تهران در طول سال است افزود: افزایش بار ترافیکی در ابتدای صبح، بازگشایی ادارات و مراکز و تعطیلی آنها بیشتر است و پیک ترافیک ما است. ۴ هزار و ۵۰۰ مدرسه در تهران و ۱ میلیون ۷۰۰ هزار محصل شامل دانش آموز، دانشجو، پیش دبستانی و ….. داریم که سفرهای درون شهری آنها با آغاز مهر شروع می شود.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل نمی توان راهکار تک نسخه ای پیچید افزود: می توان بخش زیادی از حمل و نقل شخصی را به حمل و نقل عمومی بیفزاییم تا تا ترافیک و آلودگی هم کمتر شود.

حمیدی گفت: در محلات بچه ها را به پیاده روی، دوچرخه سواری و اسکوتر سواری عادت نداده ایم تا این گونه به مدرسه بروند. هدف از انسان محوری در طراحی جدید جاده ها و معابر این است که در محلات جا برای دوچرخه سواری داشته باشیم. در دو سال گذشته ۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در تهران ایجاد شده است.

وی افزود: برای حل معضل ترافیک باید پازلی را در نظر بگیریم. هزینه پایین در استفاده از خودرو شخصی و ناکارآمدی و عدم دسترسی به حمل و نقل عمومی باعث می شود مردم از خودروی شخصی استفاده کنند حتی اگر این استفاده برای آنها هزینه دار باشد ترجیح می دهند با خودروی شخصی تردد کنند.

حمیدی گفت: ما قدرت انتخاب را برای مردم زیاد نکرده ایم و مردم را مجبور به استفاده از خودروی شخصی کرده ایم. چند روز دیگر مهر آغاز می شود و باید بتوانیم این حجم ترافیک را مدیریت کنیم.

حمیوی افزود: اقداماتی در دو ماه اخیر برای بازگشایی مدارس انجام شده است و بحث شناور سازی ساعت کاری ادارات را هم سال گذشته اجرایی کردیم. شناور سازی ادارات پیک صبحگاهی را روان کرد. ۵۰۰ اتوبوس اورهال شده و تا از ابتدای مهر برای تردد از آنها استفاده می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: شهرداری تهران ۴۷ درصد بودجه را برای حمل و نقل عمومی گذاشت و رایگان شدن حمل و نقل عمومی در دو هفته اول مهر برای دانش آموزان یکی دیگر از اقداماتش برای شروع مدارس بوده است. با بازگشایی مدارس در ابتدای صبح ترافیک مدیریت شده خواهد بود اما در ظهر و عصر شرایط را نمی توان خیلی کنترل کرد.

وی درباره شیوه جدید برخورد با خودروهای دودزا گفت: قبلا خودروی دودزا را فک پلاک می کردیم ولی در حال حاضر این خودرو معاینه فنی اش ملغی می شود.

انتهای پیام/