نگرانی مجری پیشکسوت برای تصمیم مدیران

سونیا پوریامین مجری و تهیه‌کننده ارشد تلویزیون درباره تغییر نحوه پخش شبکه جام جم گفت: اگر مسئولان نمی‌خواهند بودجه و کیفیت این شبکه را ارتقا دهند، بهتر است آن را حذف کنند، چرا که ایتترنتی شدن این شبکه، باعث ریزش بیشتر مخاطب می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ سونیا پوریامین مجری و تهیه‌کننده ارشد سازمان صداوسیما گفت: به عنوان فردی که سال‌های سال، از بدو تاسیس شبکه جهانی جام جم در آن شبکه فعال بودم و همواره برنامه زنده داشتم، می‌دانم که هدف تشکیل این شبکه در آن سال‌ها با توجه به اینکه هنوز فضای مجازی گسترده نبود صرفا مخاطب‌سنجی و برنامه‌ریزی برای نیازهای ایرانیان خارج از کشور بود. در آن برنامه‌ریزی، حتما ارتباط دوسویه معنا داشت و تقریبا تمام برنامه‌های شبکه جام جم براساس ارتباط دو طرفه بود چرا که در اکثر برنامه‌های زنده، تماس تلفنی داشتیم.

شبکه جام‌جم آنچه بود

او افزود: در همان سال‌های اول واحد امور مخاطبان این شبکه شکل گرفت که هر سال در دو نوبت ایرانیان خارج از کشور را که مخاطبان ما بودند به جشن‌های ایران دعوت می‌کردند و آنها نیز شرکت می‌کردند. همچنین بسیاری از گروه‌های این شبکه برای تهیه گزارش به کشورهای مختلف اعزام می‌شدند و ارتباط بسیاری خوبی میان شبکه جام جم و وزارت امور خارجه شکل گرفته بود. در عین حال وقتی برنامه‌ای مورد توجه قرار می‌گرفت، بخش‌های خصوصی و مراکز اسلامی در کشورهای مختلف به صورت دوره‌ای، کارشناسان حاضر در برنامه‌های ما را دعوت می‌کردند و همه این‌ها نکات برجسته و بارزی بود که شبکه جهانی جام جم دارا بود.

این مجری اذعان داشت: حتی با صراحت می‌توان گفت همه افراد شاخص تلویزیون برنامه‌های مطرحی در شبکه جام جم داشتند.

ما نمی‌توانیم بودجه را کم کنیم و بعد بگوییم تو شبکه بی مخاطبی هستی!

او اظهار داشت: در این یک دهه اخیر اتفاقاتی رخ داده است که این شبکه عملکردی مانند گذشته نداشته است، ما نمی‌توانیم شبکه‌ای داشته باشیم ولی به آن بگوییم برنامه تامینی پخش کن و بودجه آن را کم کنیم و بعد بگوییم تو شبکه بی مخاطبی هستی! وقتی گستردگی فضای مجازی به این حد است که اکنون ایرانیان خارج از کشور همه شبکه های ایران را می توانند ببیننند و به هر نوع برنامه ای که دلشان می خواهد دسترسی دارند و به راحتی تمام پلتفرم ها را دنبال می کنند اگر قرار است جام جم ادامه پیدا کند باید برایش استراتژی جدیدی طراحی شود.

پوریامین در پایان پیشنهادی را درباره تغییر نحوه پخش این شبکه مطرح کرد و گفت: من به هیچ وجه با اینترنتی شدن شبکه جام جم موافق نیستم چرا که باعث ریزش بیشتر مخاطب می‌شود، اما اگر قرار است شبکه جام جم در بستر اینترنت پخش شود، پیشنهادم این است که جام جم فقط دو ساعت برنامه‌های زنده متنوع داشته باشد و بقیه کنداکتور آن تامینی باشد. ساخت چند برنامه با کیفیت و خوب هزینه دارد و هزینه‌هایش باید پرداخت شود تا هویت شبکه جام جم بعد این همه سال تنزل پیدا نکند.

انتهای پیام/