هادی حجازی‌فر از عاشورا می گوید  

بعد از گذشت دو سال نسخه سریالی فیلم موفق «موقعیــت مهدی» با نام «عاشــورا» روی آنتن تلویزیون رفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛  این پروژه در ابتدا در قالب مینی سریال تولیدش را به کارگردانی هادی حجازی‌فر شروع کرد، اما در ادامه تصمیم بر این گرفته شد تا نسخهای سینمایی از آن تدوین شود. ماحصل این تصمیم فیلم سینمایی «موقعیــت مهدی» بود که در جشنواره چهلم به نمایش در آمد و با اقبال خوبی هم مواجه شــد. بعد از گذشت بیش از یکسال نسخه سریالی آن هم آماده پخش شد. این سریال سه هفته ای است روی آنتن رفته و توانسته به مانند نسخه سینماییاش مخاطب را راضی نگه دارد. به بهانه پخش قسمت سوم سریال «عاشورا» مروری داریم بر مهمترین صحبتهای هادی حجازی فر درباره این پروژه سینمایی- تلویزیونی.

برای ساخت یک اثر با موضوع لشکر عاشورا و زندگی شهیدان باکری یک انگیزه شخصی داشتم، من زمانی به پدر خدابیامرزم قول داده بودم که درباره این آدمها حتما یک کار میسازم، این افراد را دوست دارم و اعضای لشکر را هم میشناسم، دوتا عمویم که شهید شدند عضو لشکر بودند و دیگر عموهایم هم در آنجا

حضور داشتند. ما در آن سالها در مقام یک خانواده، تمام آن استرس ا را تحمل کردیم و این موضوع را درک میکنم. نکته دیگر اینکه چون من این آدمها را از نزدیک میشناسم، خیلی ناراحت میشوم که به شاعرانگیشان توجهی نمیشود، این افراد نسبت به زندگی عاشقترین بودند.

ما در ایــن کار پژوهش‌های درســت و دقیقی انجــام دادیم. نمیخواستم فیلمی بسازم که فقط در یادواره شهدا و دوستداران دفاع مقدس و آقا مهدی پخش شود؛ هدفم از ساخت این فیلم، مخاطب بود و میخواســتم مهدی باکری بسازم که متعلق به مردم است چون زندگیاش را وقف مردم کرده بود و تلاش کردم در این اثر به ســختیهای کار یک فرمانده جنگ و وظایفی که برعهده داشت اشاره کنم.

باید حواسمان به جذابیت آثارمان باشد. اینکه آیا می‌شود در هفت قسمت ابعاد وجودی و عملکرد خیره‌کننده مهدی باکری در جنگ را کامل به تصویر کشید یا نه؟ خب جواب معلوم است. اما به نظرم باید به سازندگان اعتماد کرد چراکه آنها حلقه وصل مخاطب و موضوع هستند. تالش کردم طیف وسیعی از مخاطبان را مدنظر داشته باشم و برای همین بخش هایی را که به هر دلیل میتوانست جذاب یا موثر در روزگار فعلی باشد، انتخاب کردم.

انتهای پیام/