هالیوود در باتلاق هوش مصنوعی

کمپانی نتفلیکس برای موقعیت شغلی «مدیر تولید هوش مصنوعی» با درآمد سالانه ۳۰۰ تا ۹۰۰ هزار دلار آگهی استخدام منتشر کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری الگونیوز، کمپانی نتفلیکس برای موقعیت شغلی «مدیر تولید هوش مصنوعی» با درآمد سالانه ۳۰۰ تا ۹۰۰ هزار دلار آگهی استخدام منتشر کرده است.
انتشار این آگهی در میانۀ اعتصابات بازیگران و نویسندگان آمریکا با انتقادات زیادی همراه شده است.
در حالی که تولیدات هالیوودی متعاقب اعتصاب بازیگران و نویسندگان تقریبا متوقف شده، کمپانی نتفلیکس در فکر توسعه استفاده از هوش مصنوعی است، موضوعی که یکی از دغدغه‌های اصلی بازیگران و نویسندگان اعتصاب کننده است.
هالیوود عملا از دو هفته پیش تعطیل شده، از زمانی که انجمن بازیگران سینمای آمریکا (SAG-AFTRA) به اعتصاب اتحادیه فیلم‌نامه‌نویسان همکار خود، انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) در مبارزه برای افزایش دستمزد پایه و تضمین عدم جایگزینی کار آنها با هوش مصنوعی پیوست.
هوش مصنوعی یکی از نگرانی‌های اصلی چندین بازیگر مطرح از جمله برایان کاکس بوده است که هفته گذشته در جریان تظاهرات همبستگی در لندن، علیه این فناوری موضع گرفت. این بازیگر ۷۷ساله اسکاتلندی در سخن‌رانی خود گفت: «موضوع دستمزدها مهم است، اما مهم‌تر از آن، ایدۀ کلی هوش مصنوعی است و آن‌چه که می‌تواند با ما انجام بدهد».

انتهای پیام/