هتل و اینهمه مخاطب!

فیلم سینمایی هتل به تنهایی ۵۶ درصد مخاطب داشت.

به‌گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز، آمارهای رسمی ثبت شده در سامانه سمفا به عنوان اصلی‌ترین مرجع داده‌های آماری فیلم‌های درحال اکران یا پخش شده گذشته نشان می‌دهد از نوزدهمین روز نخستین ماه پاییز ۱۴۰۲ تا بیست و هفتمین روز از همین ماه مجموعاً ۵۰۴۹۷۹ نفر از هموطنان برای دیدن فیلم مورد علاقه خودشان در ۱۴۱۶۰ سانس بلیت سینما تهیه کرده‌اند که این تعداد بلیت رقمی معادل ۲۳۰ میلیارد و ۵۹۶ میلیون و ۳۷۹ هزار ریال به گیشه‌ها واریز کرده است.

اما نکته قابل تامل درباره عملکرد هشت روز گذشته سینما‌ها با بیست و دو فیلم روی پرده این است که سهم فیلم‌های کمدی همچنان بسیار بالاتر از سایر ژانرها است به صورتی که اگر به هفت فیلم صدر جدول نگاهی گذرا داشته باشیم می‌بینیم، شش فیلم با این ژانر و بچه‌زرنگ هم که به عنوان انیمیشن کودکانه خودنمایی می‌کند تمی شاد و تقریباً کمدی به خود دیده است.

این درحالی است که وقتی پای اعداد و ارقام یا همان دودوتای خودمانی به میان می‌آید می‌بینم همین هفت فیلم ۹۸/۴۶ درصد از کل مخاطبان دوره مورد نظر را به خود اختصاص داده‌اند و ۱۵ فیلم باقی‌مانده روی هم تنها توانسته‌اند نظر ۱/۵۴ درصد از مجموع مخاطبان را به خود جلب کنند و این روند به عقیده امیرقادری منتقد سینما نه تنها بیانگر رونق سینما نیست بلکه به نوعی پررنگ نشان می‌دهد که سینمای ایران ورشکسته است.

بررسی عملکرد فیلم هتل از ابتدای دوره اکران تا روز گذشته یعنی ۲۲ روز اکران، نشان می‌دهد مجموعاً این فیلم کمدی توانسته نظر ۷۹۵۹۲۷ مخاطب را در ۱۳۸۶۳ سانس اکران به خود جلب کند و تا کنون درآمدی معادل ۳۷۸ میلیارد و ۳۵۶ میلیون و ۲۹۹ هزار ریال هم به نام خود کرده است؛ عملکردی که اگر آن را به تفکیک روزانه و در مقایسه با ۲۱۳ روز اکران فیلم فسیل از نخستین روز اکران تا روز قبل بررسی کنیم می‌بینیم با یک دودوتای ساده احتمال اینکه هتل جایگاه تاریخی فروش فسیل را تصاحب کند دور از انتظار نیست.

در این زمینه اگر همه موارد رقابتی دو فیلم را یکسان درنظر داشته باشیم براساس آمار مخاطب‌های هتل در ۲۲ روز اکران برآورد می‌شود اگر این فیلم به مدت ۲۱۳ روز در فهرست اکران باقی بماند احتمال ثبت رکورد ۷ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۲۰ مخاطب برای این فیلم وجود دارد درحالی که فیلم فسیل از نخستین روز اکران یعنی ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تا روز گذشته مجموعاً ۶ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۷۰۶ نفر مخاطب به خود دیده است.

انتهای پیام/