هری کین انگلیسی به جمع باواریا ها پیوست!

مهاجم محبوب لندنی ها به مونیخ می رود.

به گزارش گروه ورزشی الگونیوز ،مذاکرات طولانی و رقابت چندطرفه بر سر انتقال هری کین به بایرن مونیخ بالاخره به انتها رسید و خبرنگاران معتبر و رسانه‌های ورزشی جهان از قطعیت یافتن انتقال کاپیتان تیم ملی انگلیس و دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر به بایرن مونیخ سخن می‌گویند. دوران حضور ۱۹ ساله کین در تاتنهام بدون کسب حتی یک جام به پایان می‌رسد و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ معاصر فوتبال با پرونده‌ای تقریباً سفید، تیم سفیدپوش دائماً ناکام را ترک می‌کند.

 

رکورددار گلزنی برای تیم ملی انگلیس و تاتنهام در نهایت به باشگاهی می‌پیوندد که دستیابی آن به جام‌های قهرمانی داخلی امری عادی است و حالا با داشتن اعجوبه‌ای همچون هری کین در خط حمله از مدعیان کسب افتخار قاره‌ای خواهد بود.

 

 

به گفته فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس و معتبر ایتالیایی، هری کین همین امروز برای گذراندن آزمون‌های پزشکی عازم مونیخ می‌شود. بایرن مونیخ برای خرید کاپیتان تاتنهام صد میلیون یورو پرداخت کرد و ارزش این خرید با محاسبه بندهای اضافه و پاداش‌های مندرج در قرارداد به ۱۲۰ میلیون یورو هم می‌رسد؛ مبلغی که ممکن بود توسط غول‌های فوتبال انگلیس هم پرداخت شود اما از ابتدا مشخص بود اسپرز تمایل دارد هری کین را به خارج از مرزهای انگلیس بفرستد. کین با بایرن مونیخ قراردادی ۴ ساله به امضا خواهد رساند که او را تا تابستان ۲۰۲۷ در جنوب آلمان نگه می‌دارد.

 

 

 

هری کین در حالی به بایرن مونیخ می‌پیوندد که باواریایی‌ها فصل گذشته فوتبال آلمان را با آشفتگی‌های فراوان، از دست دادن زودهنگام رویای قهرمانی اروپایی و جام حذفی و البته قطعی شدن قهرمانی لیگ به معجزه‌آساترین شکل ممکن در آخرین دقیقه از آخرین مسابقه فصل به اتمام رساندند. بازسازی تابستانی زیر نظر توماس توخل ادامه دارد؛ هرچند تردیدها در مورد توانایی او برای اداره رختکن پرستاره تیم مونیخی بالا گرفته. هری کین پیراهن شماره ۹ قهرمان آلمان را در اختیار خواهد گرفت و انتقال او به بایرن به معنی پابرجا ماندن رکورد خارق‌العاده آلن شیرر به عنوان برترین گلزن تاریخ لیگ برتر انگلیس خواهد بود. هری کین پیش‌‌تر عنوان کرده بود قصد دارد پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر تکلیف خود را مشخص کند. آخرین بازی او برای خروس‌ها مصاف دوستانه با شاختار دونتسک در ورزشگاه خانگی تاتنهام بود که با برتری ۵ بر یک اسپرز و به ثمر رسیدن ۴ گل توسط کین به اتمام رسید. تماشاگرانی که از سرنوشت نهایی بهترین گلزن تاریخ تیمشان باخبر بودند، هنگام تعویض او را ایستاده تشویق کردند. هری کین به ۱۲ ماه آخر قرارداد فعلی‌اش با تاتنهام رسیده بود و این موضوع در پذیرش پیشنهاد بایرن اثرگذار بود.

 

 

 

هری کین در دوران حضور خود در تاتنهام ۴۳۵ بار با پیراهن این تیم به میدان رفت و علاوه بر به ثمر رساندن ۲۱۳ گل که او را به دومین گلزن تاریخ لیگ برتر تبدیل می‌کند، در تمام رقابت‌ها ۲۸۰ گل برای باشگاه واقع در شمال لندن به ثمر رساند و ۶۴ پاس گل به نام خود ثبت کرد. او همچنین سابقه انجام ۸۴ بازی ملی برای انگلیس و به ثمر رساندن ۵۸ گل ملی که رکورد تاریخ سه شیر محسوب می‌شود را در کارنامه دارد. برنده ۳ کفش‌طلای لیگ برتر انگلیس و برترین گلزن جام جهانی ۲۰۱۸ بارها تا آستانه موفقیت پیش رفت اما در نهایت دستش از کسب جام کوتاه ماند. او ۲ بار به همراه تاتنهام قهرمانی جام اتحادیه را در آخرین قدم از دست داد و در فینال فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول تن به شکست داد. با انگلیس تنها به اندازه ضربات پنالتی آخر مسابقه با قهرمانی جام ملت‌های اروپا فاصله داشت اما در نهایت تیم ملی کشورش در مقابل ایتالیا تن به شکست داد. او اما حالا به بایرن مونیخ پیوسته؛ جایی که قهرمان هر ۱۱ دوره اخیر لیگ آلمان به دنبال کسب افتخارات و جام‌های بیشتر، برای هری کین فرش قرمز پهن کرده.

 

انتهای پیام/