همه ما مسئولیم / تخلفاتی که موتورسیکلت شما را به پارکینگ می فرستد کدامند؟

موتورسواران متخلف ؛ مراقب طرح 10 باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار الگونیوز اعلام کرد:
طرح 10 بر اساس آموزش و فرهنگ سازی ، مهندسی راه و وسیله نقلیه و اعمال قانون و اجرای مقررات طراحی شد است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ احسان مومنی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص مولفه های اصلی اجرای طرح 10 در شهر تهران توضیح داد .
سرهنگ مومنی گفت : طرح 10 که همان ساماندهی و انضباط بخشی و ایمنی تردد موتورسیکلت سواران است از روز دوشنبه 18-10-1402 همانند طرح 20 ( راهکارهای کاهش تصادفات که از چند هفته قبل شروع شد ) در سطح معابر شهر تهران آغاز گردید .
وی افزود : این طرح بر اساس سه مولفه اصلی رانندگی ، آموزش و فرهنگ سازی ، مهندسی راه و وسیله نقلیه و اعمال قانون و اجرای مقررات طراحی شد.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : در بحث آموزش و فرهنگ سازی بسته فرهنگی ویژه و خوبی چون ، استفاده از ظرفیت صدا و سیما ، جراید و رسانه ها ، فضای مجازی ، مساجد ، پایگاههای بسیج و همچنین حضور افسران آموزش پلیس راهور تهران بزرگ در پادگان های نظامی برای آموزش سربازان ، حضور در سازمان ها و شرکت ، برگزاری کلاس های آموزشی برای رانندگان موتورسیکلت ها ، استفاده از ظرفیت مانیوتور ها و تلویزیون های شهری و تلویزیون هایی که در اختیار داریم و حتی استفاده از اتوماسیون های ادارات پیش بینی شده است.
سرهنگ مومنی افزود : در بحث مهندسی راه که مولفه دوم اجرای این طرح است بحث جلوگیری از تردد موتورسیکلت سواران در پیاده روها ، انسداد بریدگی های زائد خطوط ویژه جهت جلوگیری از عدم ورود ناگهانی موتورسواران به این خطوط و در نهایت افزایش ایمنی اتوبوس ها ، جدا سازی مسیر خطوط ویژه از مسیرهای عادی مطرح می شود.
وی گفت : در ادامه این اقدامات بر آنیم معابری که فضای کافی دارند را به صورت خط ویژه درآورده و برای تردد موتورسواران خطوط ویژه احداث نماییم تا موتورسواران هم براحتی بتوانند در خطوط ویژه خود تردد نمایند.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت : مولفه سوم در طرح 10 به اعمال قانون و اجرای قانون می پردازد . مرحله اول این طرح که از روز دوشنبه 18-10-1402 از خیابان ولیعصر ( عج) واز سه راه جمهوری تا پل پارک وی در 20 نقطه آغاز شد که همکاران بنده در این نقاط مستقر هستند و با تخلفات موتورسواران برخورد می کنند.
وی گفت : اقداماتی که در خصوص ساماندهی موتورسواران انجام می شد هم اکنون نیز در حال اجراست و مدام و مستمر است که اولین آن انتقال با کفی و توقیف موتورسیکلت های متخلف در پارکینگ است . تخلف عبور از محل ممنوع ، تردد در خطوط ویژه، حرکت خلاف جهت وپلاک مخدوشی جزء مواردی است که موتورسیکلت به پاریکنگ منتقل می شود.
انتهای پیام/