همکاری‌ پلتفرم‌های تجاری ایران و کشورهای غرب آسیا

پتانسیل بالای بازارهای عراق و عمان، زمینه همکاری‌های تجاری میان پلتفرم‌ها و استارتاپ‌های ایرانی با این کشورها فراهم شده است. استفاده از پلتفرم‌های آنلاین به عنوان ابزارهای کارآمد، می‌تواند به توسعه تجارت الکترونیک و رشد اقتصادی در منطقه کمک کند.

به گزارش الگونیوز؛ بهره‌گیری از پلتفرم‌های آنلاین، راهکاری کارآمد برای افزایش ارزش صادرات و دستیابی به بازارهای جهانی است. با استفاده از این پلتفرم‌ها، می‌توان محصولات را به صورت مستقیم به دست مصرف‌کنندگان رساند و از مزایایی همچون کاهش هزینه‌های توزیع، افزایش شناخت برند و دسترسی به اطلاعات بازار بهره‌مند شد. با این حال، ایران به دلیل برخی محدودیت‌ها، در این زمینه نسبت به سایر کشورها عقب‌تر است.

به گفته متولیان تجارت خارجی کشور در حال حاضر فرصت و ظرفیتی خوبی برای اتصال پلتفرم‌های داخلی به خارجی فراهم شده است تا بتوانیم محصولات ایرانی را در بستر این پلتفرم‌های خارجی به فروش برسانیم.

در این خصوص مدیر کل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن تاکید بر لزوم ایجاد همکاری‌های مشترک میان پلتفرم‌های تجاری با کشورهای غرب آسیا از برگزاری همایشی با همین موضوع در ماه آینده خبر داد.

عبدالامیر ربیهاوی با اشاره به لزوم تقویت همکاری‌های مشترک میان استارتاپ‌ها و پلتفرم‌های تجاری کشورهای همسایه، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران، متولی تجارت خارجی است از این‌رو در زمینه‌های مختلف توسعه صادرات برنامه‌ریزی توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: ایجاد بسترهای لازم جهت همکاری میان پلتفرم‌ها و استارتاپ‌های تجاری با کشورهای حوزه غرب آسیا به‌خصوص کشورهای عراق و عمان در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفته است از این‌رو  برای بررسی چگونگی تحقق این مهم جلسه مشترکی  با مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت برگزار کردیم.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران معتقد است، کشورهای عراق و عمان عرصه لازم جهت حضور شرکت‌های استارتاپی را دارند و از شرکت‌های فعال ایرانی نیز برای حضور در کشور خود استقبال خواهند کرد.

به گفته ربیهاوی ؛ حضور شرکت‌های توانمند با ظرفیت تجارت الکترونیکی، می‌تواند زمینه‌های توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی به کشورهای مختلف از جمله همسایگان غربی ما را فراهم و رشد چشمگیر صادرات را به همراه بیاورد.

ربیهاوی برگزاری همایش تجارت الکترونیک، را ماحصل برگزاری این جلسه عنوان کرد و افزود: دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، شهریور 1403 با حضور دست‌اندرکاران بخش تجارت الکترونیک در بخش‌های متنوع همایش تجارت الکترونیک برگزار خواهد کرد.

وی تبیین توسعه کسب و کارهای بین‌المللی براساس منابع موجود، شناسایی سطح سیستم کشورهای هدف، امکان سنجی ایجاد زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری را به‌عنوان اهداف برگزاری این همایش دانست.

انتهای پیام/