پدر گواردیولا تماشاخونه را تکان داد

سریال «پدر گواردیولا» به قسمت سوم خود رسیده و حالا رسانه‌ها و مخاطب با ذهنیتی صحیح‌تر نقدها و کامنت های خود را ارائه می‌دهند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری الگونیوز، در یک بررسی آماری، «پدر گواردیولا» در سومین قسمت خود رکورد بیننده در «تماشاخونه» را شکسته و پربیننده ترین محصول این پلتفرم تازه کار است. «سعید نعمت اله» در تلاش است فضایی متفاوت از سریال سازی را تجربه کند. لوکیشن‌هایی که به گوشه کنار شهر سرک میکشند و از سینماهای مخروبه تا انبارهای ضایعاتی را در خود دارد. از پایین ترین نقطه شهر رد شده و به تجمل و لاکچری بازهای شمال تهران رسیده. هر دو وجه زندگی در سریال سعید نعمت اله جاری است. فرار از «سریال سازیِ آپارتمانی» و تعدد لوکیشن و گستردگی بصری و جغرافیایی سکانس‌هایش، گواهی ست بر این تلاش.
«پدر گواردیولا» در بیش از ۹۰ لوکیشن مختلف تصویربرداری شده و نعمت اله در معدود گفتگوهایی که درباره سریالش داشته، به تعداد بالای هنروران کلاس های بازیگری اش اشاره کرده که حتی در برخی قسمت‌ها، حضورشان به بیش از یکصد نفرهم رسیده و شور و هیجان بالای آنها در مقابل دوربین، باورپذیری و انرژی سریال را در برخی مواقع به بالاترین حالت ممکن رسانده.
شاید بزرگ ترین دغدغه کارگردانی در «پدر گواردیولا»، بازی گرفتن از حمید فرخ نژاد و مهران مدیری است. دو غول مهم سینما و سریال های ایرانی، با کوهی از بی انگیزگی! اینجاست که نقش کارگردانی و اهمیت اش برجسته شده و شاهد مهم ترین موضوع کل پروژه. شاید همین «برجسته بودن» است که واکنش های متفاوتی را در قبال بازی «مهران مدیری» در همین سه قسمتِ اول باعث شده است.
«دکوپاژ» در پلان های داخلی و خارجی، از شاخصه های سریال است. توجه به جزییات در تصویر و صحنه، و دیالوگ هایی که روایت و قصه را آسان تر و امروزی تر کرده. سعید نعمت اله بیشتر از کارگردانی، یک نویسنده خلاق است. حالا اما در میدانی ترین حالت ممکن، تجربه هایش را عملیاتی کرده. یک قصه گوی اجتماعی با تلخی هایی گزنده که در تلاش است قصه و داستانش را از کف خیابان روایت کند.
انتهای پیام/