پروژه‌های اسلامشهر لنگ 30 میلیون دلار است در برنامه تهران ۲۰

محسن حمیدی، شهردار اسلامشهر با اشاره به رشد مصرف بنزین طی سه سال گذشته، افزود: اگر دولت بتواند با اتخاذ تدابیری مصرف سوخت در کشور را مدیریت کند، بسیاری از پروژه‌های ملی همچون پروژه‌های اسلامشهر، لنگ 30 میلیون دلار نخواهند بود.

به گزارش گروه اجتماعی الگونیوز، محسن حمیدی، شهردار اسلامشهر در پاسخ به سوالات مجری درباره کمربندی جنوبی شهر اسلامشهر، اظهار کرد: این پروژه ملی و دولتی است. عملا مربوط به مدیریت شهری اسلامشهر نمی‌شود اما تعامل بسیار خوبی با اداره شهرسازی صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: این کمربندی در قسمت جنوبی از واوان (منطقه 3) عبور خواهد کرد. دولت در این زمینه اعتبارت اختصاص داده است و از سوی دیگر، مجلس نیز پیگیر این ماجرا می‌باشد اما عملا این پروژه باید از جانب دولت پیگیری شود و اعتبارات آن در سطح ملی و اداره کل راه و شهرسازی اسلامشهر در حال پیگیری است.

تاثیرات مثبت اصلاح هندسی در کاهش ترافیک ورودی شهر اسلامشهر

حمیدی درباره جزئیات کمربندی شمالی اسلامشهر، تصریح کرد: این پروژه بزرگ تقریبا سه شهرستان (اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم) را از گره ترافیکی خارج می‌کند، به طوری که طول این پروژه 8/6 دهم کیلومتر (7 کیلومتر) است.

شهردار اسلامشهر ادامه داد: فاز اول پروژه کمربندی شمالی در اسفندماه به بهره‌برداری رسید. همچنین قطعه دوم آن تا چند روز آینده پایان خواهد یافت. لازم به ذکر است که این پروژه با منابع درآمدی عمومی شهرداری اسلامشهر در حال انجام است.

حمیدی اظهار کرد: توسعه زیرساخت حمل و نقل و ترافیکی از مهم‌ترین پروژه‌های بزرگ اسلامشهر است که در دوره 6 مدیریت شهری چندین گره ترافیکی بسیار وسیع در مقیاس 10 هکتار طی دو سال اخیر صورت گرفته است.

آخرین وضعیت متروی اسلامشهر

شهردار اسلامشهر درباره آخرین وضعیت متروی اسلامشهر، گفت: بلاخره پس از سه سال و 9 ماه، حفاری تونل مترو اسلامشهر در آبان ماه به پایان رسید و برای پروژه روسازی تا 1 الی 2 ماه آینده تحویل پیمانکار می‌شود.

حمیدی تصریح کرد: مترو اسلامشهر در امتداد خط 3 مترو تهران به صورت یکپارچه در حال انجام است و اتصال آن تا آخر آذر ماه صورت خواهد گرفت. بخشی از اعتبارات این پروژه از درآمد شهرداری تامین شده است.

شهردار اسلامشهر اظهار کرد: 10 کلانشهر کشور دارای مترو هستند؛ حدود 25 میلیون نفر در این شهرهای کلان زندگی می‌کنند و تقریبا 40 میلیون سفر در روز اتفاق می‌افتد. انتظار می‌رود از این میزان، تقریبا 10 میلیون نفر با مترو رفت و آمد کنند اما عملا 3 میلیون سفر در کشور با سامانه‌های ریلی تردید می‌کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه از سال 1399 تا 1401 تقریبا 50 درصد مصرف سوخت بنزین در کشور افزایش یافته است. در واقع 40 میلیون لیتر در روز سوخت مصرف می‌شود که به عبارتی 30 میلیون دلار در روز و 12 میلیارد دلار در سال از محل یارانه پرداخت می‌شود. به طوری که با 1 میلیارد دلار می‌توانیم 7 میلیون سفر صورت گیرد. در واقع با این میزان، قطعا قادر خواهیم بود که مشکلات ریلی خود را حل و برطرف کنیم.

شهردار اسلامشهر در پایان عنوان کرد: برای پروژه‌های اسلامشهر لنگ 30 میلیون دلار هستیم که بتوانم آنان را به بهره‌برداری برسانیم.

داوود حورزاده، رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر نیز درباره کمربندی جنوبی، عنوان کرد: با توجه به بازدیدی که وزیر راه و شهرسازی، فرماندار و … داشتند، قول‌هایی دادند که انشالله به زودی اقدامات جدی‌تری در این خصوص صورت بگیرد.

پیشرفت حدود 80 درصدی بیمارستان۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از حمایت ها و نگاه ویژه رئیس جمهور کشور، پیگیرهای مستمر شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی و استاندار تهران، از پیشرفت حدود 80 درصدی طی دو سال اخیر و گفت: از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۴۰۰ ساخت این بیمارستان تنها ۲۲ درصد پیشرفت داشت که در دو سال فعالیت دولت سیزدهم شاهد پیشرفت این پروژه تا ۸۰ درصد هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به قول وزیر بهداشت این پروژه تا اردیبهشت ماه 1403 به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

فاضلاب‌ رها شده در معابر مربوط به ما نیست

یوسف عرفانی نسب، مدیرعامل آب و فاضلاب جنوب غرب استان تهران در گفت‌وگوی تلفنی درباره وضعیت آب و هوای شهرستان اسلامشهر، گفت: تصفیه‌خانه‌ای برای شهرستان اسلامشهر ساخته شده و شهر واوان نیز 100 درصد تحت پوشش آن است، اما با توجه به گزارش‌ها، فاضلاب‌ها در حاشیه شهر رها شده و تقریبا مربوط به فاضلاب خانگی نیست. این مسئله را نباید کم‌کاری سازمان آب و فاضلاب استان تهران تلقی کرد. چراکه باید سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت پاسخگو باشند.

ایمن‌سازی مسیر ریل راه‌آهن اسلامشهر به کجا رسید؟

علی کاظمی منش، مدیر کل راه‌آهن استان تهران در رابطه ایمن‌سازی حریم راه‌آهن اسلامشهر، عنوان کرد: خط راه‌آهن تهران به جنوب کشور که از اسلامشهر می‌گذرد، ۲ کیلومتر آن از بافت شهری عبور می‌کند و در مجاورتش ما شاهد منازل مسکونی هستیم. طبق ماده ۱۳ قاتون راه‌آهن، از هر طرف خط راه‌آهن ۱۷ متر حریم داریم که تردد افراد و وسایل ممنوع است. حتی در ماده دیگری ۳۰ متر حریم تاسیساتی که ساخت و ساز در آن ممنوع است، مطرح شده است.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند برای تردد بهتر از زیرگذر محدوده 17 تا 19 کیلومتر استفاده کنند و از این رو دغدغه‌ای باقی نخواهد ماند. چراکه این مسئله وظیفه اصلی راه‌آهن استان تهران نبوده اما درصدد احداث دیوار برای بهبود رفاه حال مردم خواهیم بود.

انتهای پیام/