پلتفرم ها تلویزیون را قربانی کردند

هنرمندانی که طی سال گذشته با تلویزیون هم‌کاری کرده بودند از جشن حافظ حذف شدند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ در حالی که برترین‌های تلویزیون چندسالی است که به مراسم سالانه جشن حافظ اضافه شده، در دوره اخیر و در پی اعلام نامزدهای این جشن، در اقدامی عجیب شاهد حذف هنرمندانی هستیم که طی سال گذشته با تلویزیون هم‌کاری کرده بودند.

این مجله تحت عنوان نامزدهای تلویزیون، برترین‌ چهره‌های شبکه نمایش خانگی را قرار داد و غش کردن داوران حافظ به سمت محصولات یک پلتفرم مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت.

نکته جالب آن که پیش‌تر محصولات شبکه خانگی در زیرمجموعه سینما ارزیابی می‌شد و تحولات سه سال اخیر تشکیل ساترا به عنوان تشکل تنظیم‌گری زیر نظر سازمان صداوسیما، سبب شد تا هویت شبکه خانگی از سینما به تلویزیون منتقل شود و تلویزیونی بودن این انتخابات، تحت این تغییر، تعریف شود.

این که تلویزیون در حالت کلی نسبت به گذشته با ضعف‌ وافول در برنامه‌سازی روبه‌روست، بحث دیگری‌ست اما رفتار حذفی در قبال هنرمندان (اعم از برنامه‌سازان، کارگردان‌ها، نویسنده‌ها، بازیگران، مجریان و فعالان فنی و…) در سریال‌های موفق تلویزیونی در بازه اعلام شده این مجله (اسفند ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۲)، اقدام گردانندگان این جشن را درست در مقابله به مثل با رفتار حذفی برخی حلقه‌های مدیریتی تلویزیون قرار می‌دهد.

به عبارتی دیگر، کارشناسان حافظ که ظاهرا خود مخالف حذف و رفتار حذفی هستند، به بهانه تقابل با تلویزیون جبلی جلیلی، تصمیم به حذف هنرمندان فعال در تلویزیون گرفته‌اند که در نوع خود یک تندروی محض به شمار می‌رود.

از سوی دیگر در بررسی آثار پلتفرم‌ها هم ظاهرا کارهای پربیننده چند پلتفرم، قربانی نگاه سلیقه‌ای[!؟] داوران این جریده شده که همین رفتار، حافظ را در بخش تلویزیونی، به جشنواره‌ای برای تبلیغ محصولات یک پلتفرم خاص بدل کرده که این امر، نقدهایی را از سوی کارشناسان مختلف به همراه داشته است.

انتهای پیام/